Middag i skogen

Så här såg jag ut idag. Innan vi for iväg någonstans fångades en magbild i farten. v.36 (35+3)
Jag är enooooooooooorm överallt. Finns snart inte ett ställe där jag inte har bristningar.
95949-17



Vi vaknade så sent som halvtolv idag. John Blund gav oss extra mycket sömn och hur skönt var inte det? På eftermiddagen hämtade vi upp Johan (Davids lillebror) och gav oss iväg i den vita jettan mot Flugbo, två mil ut i skogen. Där vankades middag med hela Davids familj och diverse bihang (som david brukar säga). Davids bror Martin har en flickvän som heter Karine och kommer från Frankrike och de har bott hos Malms i Flugbo under några veckor. Karines föräldrar är här och hälsar på i veckan och därför var det middag där ikväll. De pratar ingen engelska och vi pratar inte franska, komiskt! Så Karine har fått prata mycket. Inga (Davids mor) kan dock lite franska. Och det gick ju bra ändå! Karines föräldrar har bott i flugbo nu i veckan men beger sig till Stockholm med Martin och Karine imorgon över helgen och sedan far de hemåt. Här nedanför har jag lagt in en bild på Karine och Martin, visst är hon fin? Så avundsjuk! Jättevacker! Under den bilden finns en bild på allihopa förutom Karine som fick agera fotograf.


95949-19

95949-18
från vänster; Karines föräldrar, Tova , Moa(Davids systrar), Markus (moas pojkvän), David, Kaisa, Inga (Davids mamma), Johan (D's broder), Pappa Pelle och till sist broder Martin.




När vi ätit middag och umgåts en sväng åkte vi tillbaka till Bollnäs. Vi släppte av Johan på Bonden och slog sedan en signal till mina föräldrar för att kolla att de var hemma. Min syster Lotta med familj är i Bollnäs och hälsar på, så vi for dit för att säga Hej. Så då träffade vi på denna lilla filur som heter Noah.
Så otroligt söt.

95949-20
Han fick mig att längta ännu mer tills våran kikar ut. Och det är ju inte alls långt kvar tills dess, pirrigt. 31 eller 8 dagar kvar, tror jag, herrejösses!  Och vilken tur jag har haft som mått jättebra under hela graviditeten, iallafall om jag bortser från lite ont i fötter/ben och att ha svettats ihjäl i sommar. Det finns ju människor som mår illa under hela graviditeten, hemska tanke.

Vi har allt klart iallafall, det viktigaste. Ska köpa hem lite blöjor och sådant som behövs till skötbordet, så vi slipper köpa det direkt efter BB.
BB-väskan skall packas. "det ska jag göra imorgon" tänker jag varje dag.  Känner jag oss rätt så står vi där när vi är på väg in och kastar in allt vi tror att vi behöver i bilen och glömmer ungefär hälften?

Det som behövs är väl;

  • Journalen
  • patientbricka
  • Legitimation
  • Kamera + laddare
  • Kläder till bäbisen, mig och David.
  • Bilbarnstolen
  • Telefonkort + mobilerna
  • Pengar
  • hygienartiklar
  • Amningsinlägg osv.


Det är väl det viktigaste antar jag. Så det får vi nog ned i väskan innan vi far till förlossningen, hoppas jag.

Nog om det! Nu ska jag försöka dra mig mot sängen och låta John Blund göra sitt nattliga jobb! Men innan jag avslutar måste jag gratulera Hanna som fyller 19 år idag, GRATTIS! : )



Jag har tappat skrivkänslan. Inget intressant som sipprar ur fingrarna och överförs till bokstäver på skärmen från tangentbordet. Det kanske dyker upp igen snart? Hoppas.



Bakom molnen är himlen alltid blå.




Kommentarer
Postat av: caroline

så fin tatuering du har :)

Postat av: maria

något att äta på och dricka ska du ha med om och utifall det blir lång draget.... något med energi i...


kramar maria

2006-08-18 @ 17:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback