Färdigutbildad

Jajjamensan! Då är man "färdigutbildad" och klar. Nästa gång vi i gruppen träffas är ungefär en månad efter att den sista bäbisen kikat ut. Det vi har gått igenom är väl:

  • förlossningen
  • smärtlindring
  • andning
  • avvikande saker
  • amning
  • hur det är att ha barn
  • sexlivet under och efter graviditet

Det var fler saker som togs upp också men detta var väl det viktigaste. Vi bytte telefonnummer och önskade varandra lycka till. Nästa gång vi ses har vi bäbisarna med oss.

Det händer inte så mycket om dagarna nu. Det som är planerat är väl

  • Tvättid på Söndag
  • Faderskapsintyg på tisdag
  • barnmorskan på Onsdag
  • David ska testa pk-prov på torsdag
Annars så händer det väl ingenting. Vi går mest hemma och latar oss eller så hälsar vi på någon. Ska försöka ta en storstädning i helgen också. Dammsuga ur barnvagnen som vi tagit hem nu och möjligen testa att bädda den. Mysigt värre. Kanske borde jag springa i trappor, städa, äta ananas, dricka hallonbladste, ha sex och göra andra skrocksaker för att få bäbisen att vilja titta ut.  Fast färdknäppen (samlag) skall fungera enligt barnmorskan på föräldrautbildningen. Fast jag vet ju inte vilket datum som stämmer, eftersom jag går efter båda uträkningarna. Det hade jag inte gjort om det inte var för att det är sådan stor skillnad på datumen.

Nog om det.

Johnnyboy (John Blund)  kom och slängde en stänk sovstoft på mig ikväll också vilket slutade med att jag sov middag. Jag hoppas att han kommer i tid ikväll och inte tror att jag vill vara vaken länge bara för att jag sovit middag sent ikväll. Men ack så skönt det var att slumra till en sväng (runt en och en halv timma).




Jag läste lite i min blogg på lunar. Jag hittade ett gammalt inlägg från den sjätte januari -06 :

"Imorgon är det en hel vecka sedan jag snusade, börjar gå bättre nu iallafall. Var ju hemskt första och andra dagen. Känns bra att ha slutat med det också iallafall. Fast jag saknar att ha en snus under läppen massa. Jag kommer att vara väldigt duktig nu framöver. Känns riktigt bra!"

Oj oj, en heeeel vecka!? Haha. Fast  första veckan/dagarna var väl svårast. Men här sitter man nu och har varit utan snus i snart åtta månader, det ni! Men fy så jag saknar dessa jäkla portioner. "En grov portion, tack"  Det händer fortfarande att suget kommer tillbaka. Samma jäkla känsla i tänderna och munnen. Men måste berömma mig själv som faktiskt lyckades med att sluta. Jag hade aldrig klarat det om jag inte varit Gravid, fast då hade väl tanken på att sluta varit långt borta. Jag sa alltid innan att jag skulle sluta när och om jag blev gravid någongång. Och jag höll det jag lovade.

Men det skulle inte sitta fel med en grov portion nu...eller jo fel skulle det vara, barnet får ju i sig. Men det vore gott.




Allt rykte är farligt; gott bringar avund, dåligt skam.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback