LCHF



God morgon gott folk! Tänka sig, jag skriver redan ett inlägg igen? Det börjar bra!
Barnen är lämnade hos dagmamman och David brummade precis iväg till flugbo för att byta däck på bilen.
Själv så sitter jag och är rätt mätt efter LCHF-frukosten som bestod av stekt ägg och bacon. Ja, jag började ju köra den "dieten" igår.. Low carb high fat. Liknande Atkins som jag körde halvdant sådär förr någongång. Fast skillnaden är väl att det är mer fokus på att äta mycket fett i denna metod. Så nu är det byebye till socker, bröd, pasta, ris, potatis, chips, bröd osv. Och jag kan ju säga det att det är chipsen jag sörjer mest, hur överlever man utan det?? ;)

David hakade på och äter lika han med, härligt! Mycket bättre om man är två om saken. Nu SKA jag verkligen ner i vikt! Det bara är så.. finns inget annat alternativ.

Första delmålet är att gå ner 7 kg, då väger jag lika mycket som när jag blev gravid med Elvis. Fast då hade jag gått upp några kilon av p-piller. Så slutmålet är att gå ned sammanlagt 13 kg ungefär. Fast datum har jag inte satt ännu.

Jag terroristerade vågen en sväng igår och ställde min tunga kropp på den så man håller koll. Och måttbandet fick pryda valkarna så jag vet om det är några centimetrar som flyr min kropp.

Nej, nu ska jag försöka göra en tidsplan till fotoprojektet!

Och senare ska vi ned och hämta Elvis kamera som kommit!! :)



Kommentarer
Postat av: Sara

Kul att du börjat bloggat igen! Lchf åt vi också ett tag här hemma, super bra! Kan rekomendera tacogratäng, det känns väldigt lyxigt att få äta det när man "bantar" :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback