15 005 filer

Vet ni vad? Jag måste verkligen bränna ut bilder från min dator. Just nu har jag bara 800mb av 104GB (1000mb = 1gb) ledigt på datorn, jisses! Vet ni hur mycket bildmappen på datorn ligger på just nu? 45gb! Och det är sedan jag skaffade datorn i november. Fast vissa bilder har ju dubletter, ifall jag behövt förminska dem eller kanske fixat till ljuset på någon. Och sedan är det väl lite andra småfiler som blivit när man fixat och lekt i photoshop men det ligger 15 005 filer i bildmappen. Hur ska man orka?

Jag måste gå igenom alla mappar ikväll och rensa bort bilder som är onödiga. Det finns ju massor med bilder som är vid samma tillfälle och det lär ju ska finnas många misslyckade också.

Och imorgon får jag se till att tvinga mig själv att bränna ut dem. Det lär ju ska ta lite tid eftersom det tar längre tid att bränna ut en dvdskiva, runt 30 min om man bränner en full har jag för mig. Det går iallafall 4gb på en dvdskiva så det blir väl runt 12 skivor. Måtte jag rensa bort det mesta onödiga! Då kanske det blir lite färre skivor iallafall.


Uh, jag längtar då inte. Vem ska jag övertala att göra detta åt mig?



Kommentarer
Postat av: Milla

Varför inte skaffa en extra hårddisk att lägga över det på istället?

2008-10-01 @ 15:55:58
Postat av: M

Du kan ju skaffa dig en extern hårddisc också. Inte så dyrt nu mer, och man får plats med en jäkla massa på det. Känns lite säkrare än på skivor dessutom ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback