glömde bort mig






Barnmorskorna har precis slutat (ett program som går på ettan) och jag tänkte att jag skulle skriva något snabbt här innan det är dags att hänga tvätt. Ella vaknar nog snart också för hon har sovit sedan hon åt kl 18.00.

Vi var till barnmottagningen idag för läkarkontroll och läkaren konstaterade att allt såg bra ut med vår lilla flicka. Vågen visade att hon hade ökat i vikt så det var också bra.

Det är verkligen full fart på Elvis nu för tiden. Pratar på som bara den (man förstår knappt hälften men iallafal, haha) och klättrar överallt. Idag tog han en soppåse, som jag tänkt gå ut med när vi ställt tillbaka soptunnan (tömning idag), öppnade dörren och slängde ut den. Efter det gick han ut och tyckte att han minsann kunde vara utomhus i bara tröja och blöja, haha! David var snäll och hämtade kläder och skor så att de kunde leka ute en stund.

Idag har Ella ätit lite mer "normalt" igen så det var nog bara produktionsökning som hon var ute efter igår. Hon som tog emot oss på barnmottagningen sa att det är vanligt att de gör så ibland bäbisar, så jag hade nog rätt. Svårt att veta när det kan vara så mycket olika.

Idag glömde jag bort mig totalt! Eller ja, Ella låg i babysittern och istället för att ha den ståendes på vardagsrumsbordet (så Elvis inte når henne. vi har kanter uppåt på bordet så Elvis kan inte dra ner den) så var den på golvet eftersom jag var där och höll koll. Elvis sprang upp och ned för trappan eftersom David var uppe så jag sprang in i köket en snabbis medan jag hörde Elvis leka uppe (trodde jag). När jag sedan kom tillbaka till vardagsrummet så satt Elvis bredvid Ella och pratade med henne. Shit! tänkte jag. Som tur var så satt han bara och gullade med henne, sötnosen. Jag ska aldrig mer glömma henne på golvet!

Hm, är klockan redan snart tio? Vart tar kvällarna vägen egentligen? Det är hur mycket som helst som jag skulle vilja hinna med att göra. Designa om bloggen måste jag göra också men det är ju inte prio ett direkt, haha! Måste får bort vintern från designen iallafall och få till en lite mer vårig/somrig stil. Och nu har vi ju ett till barn att pryda headern med!

Sov gott hörrni för det ska jag göra! Det beror förstås på Ella men hon brukar låta oss sova så det ska nog inte vara några problem! Fast man vet ju aldrig..




Två bilder från igår då vi hälsade på Elvis och Ellas mormor och morfar.



Syskonkärlek?








Kommentarer
Postat av: Elin

Hon är ju helt ljuvligt söt kaisa, låter som att ni mår hur bra som helst och att allt funkar bra för er så härligt för er. Det är så härligt att läsa hur bra ni landat i att vara tvåbarnsföräldrar, börjar komma massor med tankar inför den dagen jag själv är där. Sköt om er. //Elin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback