Panik!

Elvis var vaken fram till alldeles nyss (kl 22). Vi sov middag, alla tre, rätt sent idag och vaknade vid tre-tiden. Så det har varit full fart på Elvis ikväll kan jag ju berätta. Vi lyckades inte pricka in den där punkten mellan pigg och övertrött heller så nu på slutet var han väldigt trött men att sova var inget han hade i tanken. Det blev tyst på övervåningen nu så jag antar att Elvis har somnat och David skulle ju sova han också.

Ingen magknip gav sig på min lilla flicka idag så hon var nöjd och glad hela dagen. Hon låg och sussade sött mest hela tiden och har varit vaken nu ikväll istället (nu sover hon dock). Medan Ella sov så passade jag och Elvis på att lata oss och inte göra något vettigt alls. Ritade lite och lagade köttgryta på eftermiddagen (med makaroner eftersom riset inte räckte). Fast vi sov ju middag i två och en halv timma (Elvis sov tre) också, haha!

När det regnade ikväll så bestämde sig snön för att joina regnet och på slutet var det enbart snö, jisses.. Måtte det inte vara vitt när jag slår upp ögonen imorgonbitti...grrr...morr.. osv.

Ja just ja.. Jag har ju skrivit och berättat om hur gullig Elvis är mot sin syster med pussar och sådant, eller hur? Idag var det andra bullar. Ella låg i babyliften på golvet och Elvis satt i soffan. Jag tyckte mig höra ett ljud och trodde att det var någon som kom så jag sprang in till köket för att titta ut genom fönstret. Efter en sekund (verkligen en sekund också!) hör jag Ella gallskrika och jag rusar tillbaka till vardagsrummet och får syn på Elvis, med sin lilla kavel, ståendes vid Ella. PANIK! Hade han slagit Ella med den??? Var?? Det bildades ett rött märke alldeles vid ögonbrynet och jag förstod att han slagit henne i pannan. Uff, han förstår ju inte och det var ju mitt fel som lämnade dem ensamma i två sekunder. Snacka om att jag fick dåligt samvete. Det gick trots allt bra och det syns inget där nu så det var nog ingen stor smäll.

Det gäller att hålla koll! Jättesvårt att veta hur hårt han håller henne i handen när han gullar med henne också så man får försöka smyga dit och känna efter. Och när han sitter och gullar med henne så han kan bara poff få för sig att slå istället för att klappa lika fint som innan. Men det är ju en sådan period han är i just nu - slåssperioden. Den går över!

En hög med blöta nytvättade kläder väntar på att få bli hängda på tork så jag ska väl inte låta dem vänta.

Sussa sött och dröm om något bra!






Kommentarer
Postat av: Ronja

Gud vilka otroligt underbart vackra barn du har! Dom är så söta! :) Hoppas att allt går bra i framtiden med dina små charmtroll!

2008-05-16 @ 13:26:27
Postat av: S Ä Ä N D I E

Ja, dom är lik varandra :) Dina barn med. Man tror nästan att Ella är Elvis när han var liten ;) hehe. Går allt bra för er & så?

Postat av: Sandra Tofält

Så br att allt fungerar! Visst är det härligt att vara tvåbarnsmamma? :) Amanda var hur gullig som helst & är fortfarande det. Men mot oss så var hon lite jollig från början. Kände att uppmärksamheten inte bara var riktad åt henne. så det var lite jobbigt. men jag förstår henne också. men nu är det inga problem längre :) Mot Liam har hon aldrig visat något. så det är tur. men det har nog med åldenr att göra också. Sen förklarar vi för henne en del saker. så hon förstår. Läste att Elvis är lite små busig ibland mot henne :p Det gäller att passa. Jag minns själv hur det var, så fort man vände ryggen till för 1 sekund så hände något. men oftast så går det bra som tur är. Tack & Tack ;D Sköt om dig!

2008-05-17 @ 22:17:18
URL: http://sandratofalt.blogg.se/
Postat av: Frida

Vilka mysiga bilder! Jag är inne på att köpa en digital systemkamera och skulle bli jätteglad om du ville berätta vad för kamera och objektiv du använder! Har en Nikon F65, vanlig systemkamera, själv men det blir ju inte till att man använder den nåt sen det blev digitalt :)

2008-05-21 @ 11:27:43
URL: http://fofroridoda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback