mjölkstockning?

Studenten!



Några andra bilder från den dagen (orkade bara lägga in några st):





Igår firade vi min bror som tog studenten och det var en riktigt trevlig dag. Jag måste dock erkänna att jag mådde piss när vi var utanför torsbergsskolan och senare vid Ohnbacken. Folk överallt och jag blir helt snurrig i skallen. Så om jag var väldigt stram, inte hejjade eller bara allmänt konstig så ber jag om ursäkt! Jag försöker koppla bort allt som händer runt omkring och ibland lyckas jag FÖR bra, haha. Tycker inte om att vara på ställen med så mycket folk, hualigen. Samtidigt som jag tyckte att det var jobbigt med folk så skämdes jag för att jag hade klänning på mig och gruvandet över att göra bort mig, som vanligt, fanns där. Det blev lite bättre då vi kommit hem till mina föräldrar för att fortsätta firandet där iallafall. Grattis till dig igen, kära bror!


Från idag:


Idag bestämde vi oss för att packa ihop oss och gå de få steg som behövs för att ta sig till badstället här i närheten. Elvis skulle få ta sitt första dopp utomhus, förutom i poolen. David hade tagit ledigt idag eftersom de är lediga imorgon så det var roligt att vi kunde hitta på något tillsammans. Ett parasoll som fixade lite skugga till Ella tog vi med och lite lunch att stoppa i oss. En riktigt mysig dag och det känns bra att vi har så nära till en bra badplats. Elvis gick i vattnet på en gång och det var lite blandade känslor. Han verkade tycka att det var roligt men ändå liiiiiite smårädd när David gick lite längre ut med honom. Det roligaste var dock att stå vid kanten och kasta ut lite sand i vattnet, haha.

Ella låg snällt och sov under de två och en halv timme vi tillbringade där. Vi gick sedan till affären för att köpa en glass till Elvis men tji fick han, för han sov då vi kom fram.... haha. Han hade inte sovit någon middag eftersom vi klev upp sent imorse så han var helt slut.

Jag badade inte. Jag ville, tro mig! Det var så himla skönt i vattnet (även fast David sa att det var kallt) och jag var så avundsjuk! Jag har ingen bikini som passar eftersom tuttarna bara ramlar ur, hm! Måste försöka hitta någon i min storlek. En till anledning till att jag inte badade är väl mjölkstockning. Det sägs att man kan få det om det är för kallt i vattnet men det är tydligen redan 21 grader här i Hällbo (tror jag iallafall) så det borde ju inte vara någon fara om jag tar av mig bikinin på en gång efteråt, eller? Någon som vet? Jag vill baaada! Fast en tredje anledning är väl att jag inte vill visa upp hängmagen och resten av dallret. Hoppas att det bli något badande i sommar iallafall för det är rätt varmt nu........

Vi gick iallafall hem och la oss i gräset (i skuggan!) för att vila lite medan barnen sov snällt i vagnen. Vi fick besök också. Mina föräldrar tittade förbi och det var skoj! Davids föräldrar dök upp en snabbis de också på hemvägen. Så det var fullt med bilar på vår gård en sväng där, haha (Davids föräldrar har två bilar).

Elvis härmar ord som vi säger mer och mer nu för tiden. Det dyker upp nya varje dag. Något som han också säger är " vet du?" men han svarar aldrig när jag frågar "vadå?" utan han frågar ännu en gång "vet du?", haha. Fast det är mycket babbel ur hans mun som vi inte alls förstår.. ett eget språk. Någon som har ett barnspråkslexikon?

Ella växer för varje dag hon med. Det märks att hon tittar runt mer nu och snart dyker det upp ett leende. Hon ser så himla glad ut och leendet ser ut att spricka fram vilken sekund som helst. Vi kanske inte är tillräckligt roliga, haha... Elvis var i och för sig 6 veckor när första leendet (medvetet) dök upp.

Hur går det med Elvis och svartsjukan? Elvis är inte avundsjuk när vi håller i Ella men när andra kommer och kikar så är det lite annorlunda. Är det barn som tittar på henne så är det HANS lillasyster och han knuffar bort dem. Gäller det vuxna så nyper han Ella i kinden eller något sådant så fort han märker att uppmärksamheten är riktad mot henne. Så det är lite olika. Men hon får ta emot många pussar från sin storebror iallafall..


Nu har mitt huvud en dejt med kudden... Godnatt gott folk!

Kommentarer
Postat av: Elin

Underbara bilder som alltid, åå så underbart det såg ut att vara på standen men var det inte kallt i vattnet?

Ha en fortsatt bra helg. //Elin

Postat av: Elin

Underbara bilder som alltid, åå så underbart det såg ut att vara på standen men var det inte kallt i vattnet?

Ha en fortsatt bra helg. //Elin

2008-06-05 @ 22:12:36
URL: http://www.pylle-pylle.blogspot.com/
Postat av: Linda

Vilken fin bild på Lotta och Ella :)

2008-06-06 @ 09:04:18
URL: http://lindacharlottandersson.blogg.se/
Postat av: Lina

Hon kommer bli ett riktigt charmtroll Elle tror jag. Hon ser så mysig ut :)

Undra om hon kommer se ut som Elvis när hon blir i hans ålder :)

Han är ju så fruktansvärt söt, alltid glad :)

Hoppas allt är bra Kaisa.

2008-06-06 @ 09:09:37
URL: http://dahl0f.blogg.se/
Postat av: trogen läsare

Jag tycker inte att du ska skämmas för din kropp, den har gett dig två välskapta och underbara barn på relativit kort tid. Det finns tusen andra som också har "hängmage och daller" men som inte har fått barn ens. Aja, Tack för en intressant blogg :)

2008-06-06 @ 11:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback