Damm-jakt och middagssovning



Elvis, 1 år och 9 mån.



God morgon!
Elvis skulle egentligen ha varit till dagmamman idag men blir hemma eftersom han hade feber igår. Han hade ingen feber nu på morgonen men man vet ju aldrig om det kommer under dagen och han är ju lite förkyld också. "Nässelutslagen", eller vad det är, är kvar men de flyttar runt lite på hans kropp. Endera så har han fått det bara sådär ändå eller så dök de upp på grund av en allergisk reaktion på något, frågan är bara vad isåfall.

Vi sov fram till klockan åtta. Då bestämde jag mig för att det var dags för oss att kliva upp ifall Elvis skulle iväg. Vi märkte inte ens när David drog iväg till jobbet. skönt.

Idag tänkte jag försöka med att både lata mig och göra nytta. Städa överallt i huset och sedan sova middag med barnen. Det finns inte mycket som är bättre än att sova middag! Man somnar aldrig så skönt som man gör på dagen.

Just nu leker Elvis med bilar och det hörs verkligen på hans brummande! Hans bilar kör verkligen överallt också. Ellas huvud fick känna på hur det känns att bli överkörd alldeles precis så jag fick springa dit och förebygga eventuella bilkraschar.

Dags att mätta våra magar och sätta igång med den trista damm-jakten, usch. Känner jag mig själv rätt så blir den inte av. Det måste den! Jag kan ju inte bara lata mig hela dagen, haha!

O´boy och mackor, here we come!


Ella (bilden är från förra veckan, alltså 6 veckor gammal på bilden), 7 veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback