Laga mat, mata Ella och hålla Elvis vaken

Idag gjorde vi mest ingenting alls. Vi vaknade så sent som klockan tio och sedan var vi så sega och nyvakna halva dagen. När David for till söderhamn, för att åka båt med jobbet, vid tre-tiden så packade jag vagnen med badgrejer och sprang iväg till badstället med barnen. Ella sov sött i vagnen medan Elvis plaskade på. Eller ja, han står mest vid strandkanten och kastar sand i vattnet, haha. Men lite badar han allt. Roligast är ju när jag snurrar runt honom i vattnet. Förresten, hur trist är det inte att vara fullt påklädd på "stranden" ? Måste skaffa mig en bikini och åka till något ställe där det inte är folk, så jag också kan bada med honom. Just nu badar jag benen, haha.

Efter en och en halv timma började det åska så vi packade ihop oss för att gå hemåt igen. Elvis blev inte glad alls och det hörde nog alla hällbobor.

Lagade mat, matade Ella och försökte hålla Elvis vaken... samtidigt. Vad gör man? haha! Ella vaknade precis och skulle äta då jag stod och gjorde iordning gräddstuvad pytt i panna så jag satte mig på en stol framför spisen medan Elvis satt i matstolen bredvid med ögonlocken hängandes. Stackarn var helt slut. Vi vaknade ju sent så det blev ingen middagssovning och det resulterade i att han blev riktigt trött vid fem-tiden. Men maten blev klar, Ella mätt och Elvis höll sig vaken så det gick ju hur bra som helst. Jag fick sitta och ropa en massa roliga saker så Elvis skulle bli nyfiken.. "titta!" var väl det mest använda ordet.

Elvis la sig vid sju-tiden och Ella sover en sväng just nu. David kommer nog hem vid elva för båten skulle vara i land till klockan 22 igen, tror jag.


Elvis:
-Mammaaa..vet du?
Jag:
- Nej, vadå?
Elvis:
- mammaa...Bajsch!


Han säger "vet du?" ofta nu och har till och med börjat svara när man frågar "nej, vadå?".. Han kör någon lång traddelutt på "sitt" språk, undra vad han säger?



Nu vaknade Ella!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback