Fontänspya



Vi tog en kort promenad idag




myspys..



i skogen en sväng



Tog en bild på huset när vi kom hem igen.. hade dock teleobjektivet och fick inte med hela gården på bilden, haha!


Vi har två hostiga barn här i huset just nu. Elvis och Ella är tokförkylda med febern hängandes i brallorna, i väntan på att bryta ut helt (?). Det är inte mycket feber alls än så länge iallafall, skönt. Fast nu tog vi tempen på Elvis (som vaknade för ett tag sedan) och den verkar vara på väg uppåt, den ligger på 38,6 just nu. Han slocknade i soffan halvsju och tog nog det som middagssovning för han sitter i soffan här nere nu.

Idag har vi inte haft så mycket alls för oss. Varit ut på en kort promenad, torkat golvet i köket och slappat. Det roliga med köksgolvet var väl att det var fler lortiga fläckar än rena, haha! Så det behövdes verkligen en ordentlig rengöring!

Elvis råkade förresten sätta pyttipanna i halsen (säkert för allt slem?) när vi åt tidigare och sedan flög allt upp i en fontänspya på pappa Davids tallrik. USCH! Det var ju tur att David hade hunnit käka klart iallafall, haha! Det hade inte jag och direkt när fontänen dök upp så fick jag kväljningar. Jag tål inte att se eller höra någon kräkas. Ellas kräk är ju en annan grej iallafall, som tur är.

Vi ska strutta upp till sovrummet, hela familjen, alldeles snart. Elvis får nog sova med oss inatt eftersom han säkert vägrar att sova i sitt rum och då kan vi ju hålla koll på honom (hostan) också. Han brukar vägra att somna om i sitt rum om han vaknar några timmar efter att han har lagt sig.

Ja, jag ska väl bege mig till badrummet och ge tandborsten en omgång nu.

Kanske blir det en tidig kväll för en gångs skull?

Sov så gott och dröm om något bra hörrni!



men usch..nu kräktes Elvis på mig.. Hostade som en tok och sedan körde han på fontänspya igen.. på min arm och mina brallor, attans..... Jag sa åt Elvis att hämta papper och det gjorde han... fast en pytteliten bit och sedan började han torka på mitt ben. Nu sprang han iväg och skulle hämta mer iallafall så vi får hoppas på att det är lite mer papper, annars får jag minsann ta tag i saken själv, haha.

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Härliga bilder o berättelser!



Du har en briljant utmaning hos mig!

Postat av: Barbro

Tack för fina Hällbo bilder Kaisa.

Trevlig sommar, med många bad i Lillvik,

och krya på er

2008-07-06 @ 21:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback