Julgransplundring

Hej hallå! Det blev inte riktigt den tid till att skriva som jag egentligen hade velat ha men jag får skriva något snabbt iallafall!

Idag var det julgransplundring och det verkade vara uppskattat av barnen. Elvis stortrivdes bland allt folk och var överallt hela tiden. En trevlig dag med andra ord! Alla barnen fick en godispåse av tomten och Elvis fick ju också en så han fick smaka någon godis. Lite roligt att han förstod att man skulle bita av bitar och inte stoppa hela i munnen. Han förstod inte först att han också hade lika i sin påse, han försökte sno Julias istället. Blir dock inge mer godis för honom nu.. inte ännu!



När vi kom hem bestämde jag mig för att ge pelletskaminen en omgång. Glödstiftet behövde nämligen bytas ut och jag tänkte att jag skulle försöka mig på det. På med pannlampan och så dök jag ned i kaminen. Skruvade bort brännaren och bytte glödstift. Riktigt stolt över mig själv! Vi kvinnor kan också vara händiga! ;) Nu vet jag hur man gör tills nästa gång och det kan ju vara bra. Den slutade nämligen att tända igår och då var det glödstiftet som kastat in handduken.

Elvis som alltid brukar somna på en gång då han sover middag totalvägrade idag och till slut, efter många om och men, så lyckades jag få honom att somna.. för att sova i en kvart och sedan bli väckt av mig, stackarn! Ville att han skulle hinna sova något innan vi drog iväg till julgransplundringen.. Han hade inte orkat annars. Men det kändes lite hemskt, först "tvinga" honom att sova och sedan väcka honom efter 15 ynka minuter.


Angående Elvis ord "kocka" så säger han det till det mesta just nu så det är nog bara ett roligt ord han hittat och använder till det mesta. Det låter lite roligt bara!


Nu måste jag springa ned till tvättmaskinen för att hänga lite tvätt. Jag måste packa Elvis väska tills imorgon och lägga fram vilka kläder han ska ha. Det gäller att vara förberedd ifall vi sover över och måste skynda oss. Han ska till dagmamman imorgon och det är i västansjö på måndagar så hon hämtar upp honom.


Här är några bilder från i lördags:


Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback