med hängisarna i vädret!

Hej hallå!
Idag for vi som sagt till Bollnäs efter att vi lämnat Elvis. Vi insåg ganska snart att vi båda glömt att äta frukost och bestämde oss för att äta frukost på Café Symfoni. Det vi hade tänkt skulle vara frukost blev nog en slags Brunch eller vad det heter. David smaskade i sig en pastasallad bestående av Pasta (såklart), räkor, fetaost och sallad medan jag åt en mackeriamacka med skaldjursröra, gött! Vi som bara skulle äta en varsin liten macka...



Efter det sprang vi in till Ewes Mode för att köpa mig en BH och jag hittade faktiskt en jätteskön för 399kronor så det fick bli den. Det var nog en av de billigaste för de andra prislapparna såg mest ut att ligga på 500 kronor. Jättebra personal var det där som gick och hämtade en massa olika BHar som jag kunde prova, samtidigt som jag stod i provhytten. Det roliga var väl att jag knappt hann ta på mig Bhn innan hon dök in med huvudet igen, haha! Ena gången stod jag där med hängisarna i vädret!

David skuttade iväg (eller ja, han körde väl) till en kompis medan jag satte mig på bibblan för att försöka plugga lite. Det var riktigt skönt att sitta där faktiskt. Ingen dator som kunde distrahera mig och inget hushållsarbete som kunde påminna mig om att bli gjord. Lånade två böcker om Slang, det jag ska redovisa om på tisdag.
  - Ångeeeeeeest...

När jag tillbringat två och en halvtimme där blev det dags att åka in till hemköp för att handla lite och sedan fara hemåt och hämta Elvis. Idag vinkade Elvis glatt hejdå till de andra när vi kom och tog David i handen för att gå mot bilen. Helt på egen vilja eller vad man säger. Annars brukar han bli lite putt när vi ska gå därifrån.

Dagmammans dotter  kom och berättade för mig att hon faktiskt skulle gifta sig med Elvis om han blev stor, haha!

När vi kommit hem gjorde jag iordning köttfärslimpan och körde in den i ugnen. Kokade potatis och gjorde gräddsås. Enligt David så blev köttfärslimpan lyckad och jag får väl lita på det då! Själv var jag väl mer kritisk eftersom det var jag själv som gjort den, haha! Elvis åt och såg glad ut han också. Det dumma med mig är väl att jag alltid kryddar för mycket utanpå, vad det än gäller. Kyckling, fläskfilé, köttfärslimpa osv.. Jag tokgillar kryddstarkt men det blir ju så "bränt" när det är för mycket krydda.

Nej nu ska jag försöka göra någon nytta när det gäller studielivet. Antagligen blir det inget gjort som vanligt. Jag suger på det här!

Elvis och durkslaget!


Vad tittar de på tror ni?


Kommentarer
Postat av: M

Inte NÄR han blir stor utan OM? :P haha!
Och vilken fräsig bild på David och Elvis ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback