Daggmask

Nu borde det vara dags att knåpa ihop lite ord och meningar här, tycker jag. Det kör vi väl på?

Jag kan ju säga (skriva) att det är full fart på Ella. Hon varvar just nu daggmaskstilen med att krypa riktigt och hon kan dra sig upp (resa sig) mot möbler. Hon har gjort det några gånger iallafall men inget hon gör hela tiden än, tack och lov! Hon får gärna ha lite mer balans i lillkroppen innan hon håller på sådär, haha!

I lördags var vi ju iväg till Julshowen i Söderhamn och kvällen blev faktiskt riktigt rolig. Davids jobbarkompisar var verkligen trevliga och man kände sig inte utanför på något vis, skönt!

Igår gjorde jag gulaschsoppa. Råkade få syn på det receptet på internet och blev så himla sugen. Det var ju enkelt att fixa ihop och inget magen tackar nej till direkt. Vi tog av lite innan vi saltade så Ella också kunde käka. David fick en stor matlåda idag, två burkar till Ella att frysa in och det blev över till lunch här hemma också, riktigt nice!

Nu ska jag kika lite efter julklappar på nätet, bekvämt att sitta hemma i soffan och göra det i lugn och ro. Ella sitter bredvid mig i soffan och jag har ställt bordet så att det står mot soffan så att hon inte ska ramla ned. Det "dumma" är väl att hon inte längre sitter i soffan utan istället har satt sig på bordet.. Fast nu blev hon hungrig så vi springer in till köket istället.

Ha en bra dag!





Kommentarer
Postat av: Frida

Tack tack:)

På fredag skulle din ljuslyckta komma, så jag skulle behöva ha pengar till de. Du kanske kan lämna dom till Linda om du träffar henne. De var 195 kr.

Ha de bra

Postat av: Fnyz/Hanna

kanske du kan dela med dig av receptet :-D eller länka iaf :-)

2008-12-02 @ 23:11:57
URL: http://fnyz.blogg.se/
Postat av: victor

Åldrandet är en sjukdom som beror på slarv i evolutionen och orsakar massiva organskador, lidande, förnedring och ofrivillig död.Åldrandet dödar 100 000 gamla människor varje dag,gamla människor är också människor.att vara gammal och skröplig är ohälsosamt men att vara ung och i god vigör är hälsosamt,hjälp vetenskapen besegra åldrandet annars kommer åldrandet besegra oss själva. Kolla gärna in min blogg som handlar om åldrandet :)

2008-12-03 @ 15:36:22
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback