O'boy-pulver överallt




Jag lämnad Elvis ensam i köket och resultatet syns väl på bilderna. Rackarns att jag inte tagit undan O'boyen från köksbordet! Han hade det jättetrevligt. Han hade till och med hämtat papper för att torka upp det men det är ju ganska svårt, haha!



Grannarnas studsmatta är omtyckt av Elvis. (Han har ett sår ovanför ögat och därför ser det lite konstigt ut)


Idag gjorde jag en kycklingsås. Jag har läst om en massa olika sådana så jag kokade ihop en "egen". Den innehöll:

  • Kyckling (såklart)
  • svamp
  • gul och röd paprika
  • vatten
  • en skvätt passerade tomater
  • en burk med sweet chili-Crème fraîche
  • vatten
  • paprika-krydda
  • Chili-krydda
  • salt
  • köttbuljong (hade inte hönsbuljong så jag tog det istället)
God faktiskt! Fast jag hade nog kunnat krydda på mer egentligen. Jag tänkte på Elvis och ville inte göra den allt för stark. Det blev matlåda över till David och lunch till mig och Elvis imorgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback