Snittdatum, 40-graders feber och efterlysning!

Godkväll!
Nu är dagen förbi och snart kallar sängen. Innan dess tänkte jag knåpa ihop ett snabbt inlägg om dagen idag.

Dagen började väl vid tre imorse/inatt då Elvis vaknade och var pigg. Han låg och pussade mig hela tiden och var allmänt gullig. Vid kvart över fyra gick vi ned och åt en varsin macka eftersom jag var less på att ligga där uppe i sängen och ville inte att David skulle behöva störas (han sov dock som en stock). Strax innan fem gick vi upp igen och Elvis slocknade på en gång, vilket inte jag gjorde för jag var pigg och höll mig vaken till klockan sex. Nästa gång jag vaknade var klockan halvåtta och jag berättade snällt för David att han sovit över, stackarn! Han sprang, bokstavligt talat, upp ur sängen och kastade sig ut till bilen.

Vid tio-tiden imorse satt även jag och Elvis i en bil, på väg till Gävle. Förutom vi var det mina föräldrar, min syster och hennes man som brummade iväg till barnmorskemottagningen i Gävle.

Där träffade jag läkaren och pratade lite om snittet.
Det konstiga var dock att jag inte alls skulle ha fått reda på datumet idag, de hade tydligen ändrat rutiner eller något. "Hade du velat få reda på datumet idag du?" Hm.. mjo det hade varit roligt. Själva anledningen till att jag åkte dit var ju för att få reda på snitt-datumet!  Snäll som hon var så fixade hon det ändå och vi har ett datum. Det var tydligen min barnmorska som skulle boka in det senare annars. Det dumma var väl att jag inte fick tid då jag hade tänkt mig. Min barnmorska har sagt till mig att de sätter planerat snitt ungefär 10 till 14 dagar innan beräknad förlossning och det stämde inte alls med vad läkaren i Gävle sa - 7 till 10 dagar innan.  Min barnmorska har även sagt att de tar med i beräkningen av datum att Elvis föddes förtidigt men icke, det gör de inte. Datumet håller vi dock hemligt så blir det mer som en vanlig förlossning eller vad man säger!

Efter lite läkarsnack drog vi iväg till Valbo för att kika på Ikea och i andra affärer. Vi började med att luncha och det var ju riktigt gött! Elvis var så duktig hela dagen! Vem skulle gilla att sitta i en kundvagn en hel dag? Uscha! Jag blev ännu mer imponerad då vi kommit hem och insett att han har 40graders feber, jisses. Stackarn har suttit med 40graders feber en hel dag i Valbo. Vi kom ju till Ikea vid tolv och vid fyra for vi hemåt igen.

Inte undra på att han vaknade inatt? Jag tyckte att han kändes varm i kroppen men han var inte varm i pannan så jag tänkte inte så mycket mer på det då. Mäkta imponerad över att han ändå stod ut med denna dag. Visst, han kanske inte orkade med så mycket annat men inte ens grinig?

Jag ber om ursäkt ifall detta inlägg blev väldigt svamligt men jag var tvungen att skriva det snabbt. Annars hade jag mer än gärna skrivit dagen i detalj, haha!






Efterlysning:
95949-2837


Kommentarer
Postat av: Camilla

Det är vanligt att katter är borta ibland. Mamma och pappa har en han katt som är kastrerad och aldrig gått bort men när han var 8-9 år så försvann han plötsligt och kom hem igen efter ca ett halvår. :) De är roliga de djuren. Och förresten, vad söt han är Elvis :D hehe.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback