att sova ensam

David struntade i att fixa ihop routern och allt innan han åkte. Jag tyckte att han kunde göra det så jag slipper krångla med det och istället bara kunnat kolla om vi fått internet. Vi har säkert fått det men jag vill inte på upp på övervåningen och hålla på och väsnas när Elvis sover och på dagarna går det inte att sitta där när Elvis är vaken eftersom vi inte har någon grind där uppe ännu. Det är ju svårt att försöka fixa med alla sladdar samtidigt som jag ska hålla koll på Elvis, datorn är ju precis vid trappan. Så jag sitter på det mobila bredbandet som jag lånat av min kära mor och ja, det är ju inte världens snabbaste uppkoppling direkt, haha! Iallafall inte när man ska lägga in biler annars är det helt ok. Jag vill så gärna lägga in lite nya bilder på gofisen vår men det skulle ta flera år så jag får minsann vänta, trist. Om jag inte tar tag i sladdarna och routern såklart.

Det var inte så läskigt att sova "ensam" (elvis är ju också här) i ett "nytt" hus som jag trodde att det skulle vara. Huset är inte läskigt alls på något vis.

Så, vad har hänt hittills i veckan? Tjadu, i måndags kom syster Anki hit med sina döttrar Ängla och Julia för att hälsa på och det var trevligt. På tisdagen dök Davids syster Moa upp och var här under eftermiddagen och mot kvällningen kom även mina föräldrar för att hjälpa mig med lite grejer.

Dagen idag har inte bjudit på så mycket. Vi tog en väldigt kort promenad till Hällboboa för att handla lite och sedan hem för att göra våfflor. Elvis sa Hej till alla han såg tror jag, sötnos!

Imorgon ska vi in till bollnäs för att hämta ett paket på videohallen. Jag har beställt gardiner och stänger till vardagsrummet och rummet mellan köket och vardagsrummet.


Här är iallafall en bild på Elvis! Han hjälpte till att torka av byrån.



Det känns som att jag egentligen har massor med saker att skriva om men det är så svårt att komma på nu när jag skriver så sällan, damn it. Vill ju skriva massor om Elvis och allt. Nu får jag skärpa mig och ta tag i bloggandet igen. Jag är så jäkla trött på kvällarna eftersom jag har slutat med att sova då Elvis sover på dagen för det är så jäkla skönt att lägga sig på kvällen och bara slockna på en gång då.

Ni får gärna tipsa om vad ni tycker att jag ska skriva om, min fantasi har tagit semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback