Ultraljud

Nu har vi kommit hem från Ultraljudet. Känns riktigt konstigt att vara hemma utan Elvis måste jag säga. Riktigt tomt! Åter till Ultraljudet:
Antal bäbisar i magen:
1 stycke bäbis

Det var så roligt att få se den lilla bäbisen och jag såg minsann när den "jäkeln" sparkade på min urinblåsa! Jag som inte hade kissat sedan igårkväll innan jag lade mig i sängen för att sussa. Antagligen blir jag backad 8 dagar, alltså är jag i v.16 istället för v.17. Hon satte inget datum nu, istället ska vi på ett till ultraljud om två veckor så kunde hon se bättre. Om jag förstod henne rätt? Allt såg bra ut iallafall, skönt. Så om två veckor blir det fler bilder och så får vi se vad hon säger om hur långt gången jag är. Det tråkiga är väl att David antagligen inte är hemma då. Men han såg ju nu och så får vi fler bilder då. Även om hon hon flyttar fram beräknad födsel-datumet med en vecka så blir det en Aprilbäbis eftersom jag ska ha snitt ca två veckor innan. Enligt sista mens har jag beräknad födsel den 30e April och det blir väl beräknat 7-8 maj om hon flyttar fram datumet. Förra gången backade de mig ju 3 veckor, det var inte roligt att "gå om" veckorna igen. Jag tror att jag var i v.19 när jag gjorde ultraljudet då och fick reda på att jag bara var i v.16, drygt. Men han dök ju ut två veckor tidigare så!

Här är en Bild:



Vi funderar på att åka in till Bollnäs igen vid lunch för att äta lunch på stan (Take off eller något) när vi ändå inte har Elvis med oss. Bara vi två liksom. Och ikväll är vi bjuden till Davids bror Johan på middag, trevligt. Vi får nog ta med vår matstol till Elvis om han ska kunna käka också, är ju bara att ta av benen på den så är den lätt att medföra.


Städning nu?

Kommentarer
Postat av: Fnyz/hanna

det här med att du backas trots att du vet när sista mens var jag menar med elvis å sen kom han tidigt. Du är ju ganska kort så jag tror att de ibland backar folk för at de har sina "normer" att gå efter. min kompis backades 3 veckor, gick över 2 veckor och när bäbis kom så var det slut på moderkakans funktion, bäsen hade gått ner i vikt i magen och de fick vara på neo för att hon skulle repa sig. till saken hör att mamman är kort och har litet huvud, tjejen är idag myyycket mindre än alla i hennes ålder och har litet huvud så hon gick förmodligen över 5-6veckor. Mamman hade försökt blivit gravid länge så hon hade stenkoll på befruktning men BM lyssnade inte på det.

jaja. så är det jag tror iaf. och flyttas man bara en vecka så är det ju inte så mycket.

kul att få se lite kort på bäsen :-D

kramr

Postat av: Fnyz/hanna

det kan säkert stämma, jag hade massa "Fadderbarn" :-D kramar

2007-11-16 @ 22:50:08
URL: http://fnyz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback