Johnny-boy!

Igårkväll, runt halvelva-tiden, dök David in genom dörren här hemma. Han bestämde sig igår morse för att åka hem lite tidigare och det hade jag inget alls emot! Så nu är han hemma och han kan följa med imorgon när vi ska vara hos dagmamman i en timma på förmiddagen för att skola in Elvis.

Riktigt skönt att ha någon att viska till innan man somnar på kvällen, någon att dela vardagen med.  Elvis sover inte i sitt rum än eftersom vi inte har gjort i ordning det ännu och därför vi får viska. Vi ska dock göra iordning hans rum nu när David är hemma. Frågan är bara hur vi ska fixa?

Idag var Elin och Davids kusin Milla hit för att hälsa på. De hade båda med sig lite fikabröd, vilket var toppen eftersom vi inte hade något hemma. Så vi fikade lite och pratade massa.

Nu ikväll var jag och Elvis hos mina föräldrar medan David passade på att träna. Han kan ju inte träna så ofta nu för tiden och vi skulle ändå till Bollnäs för att hämta tvätt (vi har inte kopplat in vår tvättmaskin ännu).


Elvis gillar den där blöjreklamen då det är en "yoga-lektion" och alla härmar vad "bäbisen" gör. Han tokflinar när han får syn på ungen! Bara så ni vet liksom.


Jag har 178 dagar kvar till beräknad födsel och det känns som en evighet samtidigt som veckorna går ganska fort ändå. Fast det är ju 178 dagar minus ungefär två veckor, beror på när snittet planeras in. Det som är positivt med snittet är ju att vi kan planera in barnvakt till Elvis och se till så att David är hemma. Vore ju trist om han vore i Malmö eller något just då, haha.  Jag vägde mig idag igen och jag står fortfarande kvar på -5 kg. Kunde jag inte få gå ner 5kg till innan det börjar gå uppåt? Då är jag tillbaka på det jag vägde innan Elvis. Förhoppningsvis blir det inte många kilon alls som jag går upp, hoppas. Har ju mycket att ta av, haha!


Nu ska jag spana runt lite och sedan invänta Johnny-boy! (John Blund, så att ingen misstolkar detta)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback