studentbilder

Hallå gott folk!
Studentfirandet var jättetrevligt och svettframkallande! Då vi stod utanför torsberg och jag hörde studenterna jubla inifrån Aulan så mindes jag känslan att sitta där! Har verkligen ett år redan gått? Jag var nog den enda som var nykter, haha! Men det var lika roligt för det. Jag gick dock hem från tranan efter en timme eftersom jag var lite rädd om Elvis i magen.

Elvis var jättetrött då vi var utanför torsberg och eftersom jag lämnade vagnen hemma (orka trängas med folk) så fick farbror Martin agera säng. Han sjöng lite för Elvis och poff så slocknade han. Han sov ända tills vi var nere på stan och kikade när de tågade förbi. Då vaknade han och fick dricka lite vatten. Stackarn var jättevarm. Det blev sedan fika i Flugbo och träffade lite släktingar till David och hans familj. Fick skjuts till mamma och Jan efter det och då följde Jan med mig för att handla. Hem och lata sig stod sedan på schemat.





Idag traskade jag och Elvis iväg till mina föräldrar för att gå lite på stan med dem. Elvis behövde lite shorts och det inhandlades. Det tråkiga var ju att det inte fanns mycket alls men vi hittade två par shorts iallafall. En ny keps blev det också eftersom den andra var för liten. En svart med en döskalle på, lite stor men går att ändra storleken där bak. Så den kan han ha väldigt länge!

Efter stadens torg blev det kycklingssallad med Mamma, Jan och Gabbe hos dem. Elvis fick också äta det och det gillade han. Jag ska börja laga mer mat hemma nu, blir ju lite dyrt med burkmat två gånger om dagen. Han kan ju äta det mesta nu förutom att maten inte ska vara saltad. Kul kul!

Nu sitter jag bara här och är enormt trött. Ska nog krypa till sängs jag också om ett tag. Elvis slocknade kvart i sju han. Han hann bara sova i tjugo minuter vid halvett och efter det sov han inget alls. Så på promenaden hem somnade han och jag fick väcka honom för välling, blöjbyte och tandborstning då vi kom hem. Jag hoppades innerligt på att han inte skulle vara pigg då jag väckt honom för då skulle han inte ha velat sova föränn typ nu. Tur hade jag och han slocknade direkt då jag la ned honom, jag hann knappt det heller. Somnade i luften på väg ned till kudden.

Nej nu ska jag kika runt lite och sedan få besök av John blund.

Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback