Natten lockar fram ord

Nattbloggare - det är nog jag det.
Jag skriver nästan alltid här då det är som mörkast både inom- och utomhus.
Fråga mig inte varför för jag har själv ingen aning.

Det var Davids sovmorgon imorse vilket betyder att det var min morgon att kliva upp med Elvis. Om jag inte minns fel så var det vid halvåtta jag slog upp ögonen och upptäckte att Elvis stod i sängen och tyckte att det var dags att kliva upp. Välling gjordes och Elvis slukade den lika fort som vanligt. Då klockan var halvnio var både jag och Elvis trött igen så vi somnade om. Han i sin spjälsäng och jag helt ensam i vår dubbelsäng, David sov på soffan. Nej, vi var inte ovänner igår och jag utvisade honom inte från sovrummet! Det var helt enkelt så att David la sig sent och kunde inte sova så han la sig i soffan istället. Han brukar kunna somna då. Nästa gång vi vaknade stod klockan på halvett
- Vi hade sovit i fyra timmar. Snacka om skönt!


Vi var ned en sväng på stan på eftermiddagen, fikade med Davids bror och kikade runt lite. Efter det har vi bara varit hemma.

Elvis var jättetrött vid sex-tiden eftersom han inte hann sova så länge då han sov i vagnen på stan. Vi gjorde därför välling och han åt det och sen skulle han sova, trodde vi. Efter vällingen var han helt pigg. Jätteglad och skrattade som aldrig förr. Så vi låg i vår säng och busade alla tre. Vid halvåtta somnade han iallafall. Vi som trodde att han skulle somna förtidigt eftersom han var på väg att somna i min famn vid 18.00. Halvåtta blev lagomt bra!

Imorgon blir det nog tvätt och städning som står på schemat. Det dumma är att då det "står" det på schemat så blir det oftast ändrat och uppskjutet, haha!

Nu blir det sova och länge ska jag sova för det är min sovmorgon, nice! Var längesedan jag hade det eftersom det blivit något varje morgon som jag skulle ha sovit. Sist hade det gått hål på trumhinnan och vi for till öppna mottagningen en stund innan de öppnade för att få komma in fort. Vi skulle ju till Mora vid lunch och det ville vi inte missa!


95949-1323

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback