Helgens påhitt

Här sitter jag och sjunger lite för mig själv. Ganska tyst så att David inte hör men ändå ganska högt och falskt. Tur att ingen hör. Det är rackarns svårt att inte sjunga med i låtar som tilltalar en.

På söndag far David iväg till skellefteå för att jobba i tio dagar och sedan vara hemma i fem dagar. Mycket sämre rotationsupplägg än då han jobbade i norge men det får väl fungera. Jag sa ju förr att han kunde komma hem på helgen om han vill och det stämmer men en som jobbar på företaget berättade att det brukar bli tio dagar där uppe. Det förstår jag, hur jobbigt vore det inte att åka hem varje helg och hinna träffas en hel dag bara?

Samma dag som David åker till Skellefteå så drar jag och Elvis till Mora för att fira Patrik (syrrans sambo och fästman). Vi vet inte ännu vilken tid David åker men han tyckte bestämt att jag skulle åka ändå även fast jag tyckte att det kändes dumt. Tänk om han ska åka på eftermiddagen då? Och jag åker till Mora på förmiddagen.. Han får väl skylla sig själv då, haha!

Ikväll var vi iväg till Flugbo för grillning med Davids syster Moa och hennes kille Markus, gött! Stannade där för att titta på finalen av Talang 2007 också. Zillah och Totte var helt klart värdiga vinnare! Eller ja, zillah spelade ju båda men iallafall . Tack för god mat och sällskap!


Imorgon blir det städning på hög nivå och bara umgås med varandra eftersom det är sista dagen alla tre på tio dagar. Hua, vad jobbigt det ska bli för David. Han brukade i och för sig vara borta två veckor förut men Elvis är ju större nu. Vi hade inte tänkt gå ned på vårmarknaden imorgon eftersom David absolut inte känner för det men nu har jag ändrat mig tror jag. Vi måste ju ändå ned till stan för att köpa present till Patrik och möjligen köpa studentpresenten till Tova då? Jag ska minsann försöka övertala David! Vore ju roligt att gå ned och träffa massa folk också trots att det antagligen är FÖR mycket folk.


Jag och David har bestämt möte i sängen vid midnatt för att sova. Det är alltså bara tio minuter kvar tills läggdags. Jag hoppas innerligt att denna natt blir bättre än den senaste veckan - Det tar timmar innan jag somnar.
Inatt tog det nog tre timmar innan jag slocknade. Det är ju hemskt att ligga och tänka på att man vill somna, SÅ länge.


Nej nu ska jag kasta mig ned i sängen.. Hur nu det går till? Kasta mig själv? aja, hoppas att John Blund inte dyker in allt för sent.. Allt tänkande gör mig GALEN!


Sov gott och dröm härligt!




DETTA är musik det! Så härliga! *sjunger med*
Creedence



En till med creedence!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback