Abort

Läste nyss i ett forum att någon frågad hur det går till med en abort i v.16 och svaret blev:

Anonym (mamma)
 
                     
Gissar att det blir som ett avbrytande ganska sent i graviditeten. Först får man några tabletter som dödar fostret. Två dagar senare kommer man in på igångsättning och får föda fram barnet.
                  
                                       
Anonym                                         
                   
Först får du ta piller som avstannar graviditeten. Två dar senare får du gå tillbaks till sjukhuset, bli inlagd och "föda fram" fostret. Det kan ta allt från några timmar till över ett dygn, är individuellt. Man får värkar och smärtlindring, vattnet går. Det är som en vanlig förlossning har jag hört, fast fostret är ju mindre så...
Har sett olika erfarenheter här på forumet, men det verkar vara en väldigt tuff upplevelse.
Det kan man göra fram till vecka 18.





Fy fick tårar i ögonen när jag läste det där." Ta piller som dödar fostret." Uscha! Alltså alla gör ju som de vill och har säkert "bra" anledningar till det. Men det lät så hemskt, det är ju ett foster i den veckan. Gör någon en abort tidigt så är det ju inte det. Jag skriver inte detta som påhopp mot någon utan ville bara skriva vad jag kände just då jag läste det. Jag känner människor som gjort abort tidigt och menar inte på det viset! Hoppas att ingen tar illa upp nu, blev så full av känslor bara.

                     
                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback