Gustav Svensson - Tha man!

Svensson Svensson måste vara höjdpunkten på hela veckan när det gäller television. Jag skrattar högt för mig själv här i Hällbo och det är nog tur att ingen ser mig. Om någon såg mig skulle de nog undra vad för sjukdom som spökar i min skalle som gör att jag skrattar för mig själv så där. Riktigt synd att det bara är 30 minuter som bjuds med familjen Svensson. Ge mig alla avsnitt och jag sitter här, garvandes, hela natten.

Just nu är det Babben och det programmet är lite sådär. Det beror på vilka som är med. Komikerna är inte alltid roliga, mest konstiga, men ibland har de väl någon höjdpunkt. Jag hoppas att de skänker lite roliga stunder ikväll.

Idag drog vi på oss ytterkläderna vid tio-tiden på morgonsidan för att gå till Hällboboa (affären här i byn). Frimärken och blöjor skulle inhandlas. Det var tydligen julmarknad där idag och det märktes när vi kom in - fullt med folk i ingången. Jag vi traskade på rakt in till affären eftersom jag inte hade en aning om vad som pågick. Handlade det som skulle handlas och på vägen ut pratade vi med Anneli (dagmamman) med flera. Det bjöds på glögg och pepparkaka. Jag gillar inte glögg så jag tackade nej men Elvis fick gärna en pepparkaka.

På vägen tillbaka till vårt röda hus stannade vi vid postlådorna för att kolla om det kommit något till oss och sedan lade jag vi julkorten i den gula lådan. Skönt att ha det gjort! Nu är det bara att lämna till de som bor nära som måste göras. När jag ändå skriver om julkort så kan jag svara på en kommentar som jag fick på förra inlägget. Det var en förfrågan om jag inte kan lägga ut julkortet här på bloggen och jo det kan jag minsann men jag väntar gärna med det tills alla fått julkortet. De flesta som vi skickar till läser ju min blogg och det vore ju lite tråkigt om de fick se kortet här innan. Den som väntar på något gott......


Hahaha... babben och gänget är faktiskt lite roliga idag.

Vi var ute på gården en sväng innan vi gick in för att göra lunch. Det blev potatis, köttbullar och brunsås som fick mätta våra magar innan vi sov lite middag. Elvis somnade vid tjugoöver tolv och vaknade vid halvtre. Jag somnade vid ett och fick mig lite sömn jag med. Skönt!

Äta bör man annars dör man - Gäller det snö också?



Sweetie



Vad ska jag hitta på nu tro?



Haha fy vad jag garvade åt denna bild!











Elvis på pottan. Vad tittar han på tro?


Jag tog av Elvis blöjan och lät honom springa runt blöjfri i sina mysbrallor. Efter en stund frågade jag om han ville sitta på pottan och då sprang han före mig till toaletten. Vi tog med den in till vardagsrummet och där satt han en lång stund. Jag tyckte att han kunde "råka" göra något i pottan så han förstår vad den är till för. Det gjorde han dock inte och han fick springa runt blöjfri ändå. Jag bara väntade på att olyckan skulle ske. Det gjorde den också. Han byxor var dyngsura och en stor pöl hade bildats på golvet. Tänkt vad skönt det ska vara för honom att få ha byxor på sig utan någon dum blöja. Vi får allt börja pott-träna lite oftare så han slipper blöjorna. Nu brukar han bara sitta där någon gång ibland när jag kommer på det. Men jag fick två söta bilder iallafall!


Till middag blev det potatisgratäng och bogfläsk. Riktigt gött! Det kändes lite tragiskt att göra potatisgratäng när David är borta men Elvis är ju hemmma. Varför inte lyxa till det lite ändå? Vi brukar ju äta tacos, bara vi två, också. Vi kan ju inte äta makaroner och köttbullar hela tiden bara för att David är borta. Elvis gillar tacos förresten. Har jag nämnt det? Han älskar ju grönsaker, och köttfärs är inte heller helt fel. Gärna med en klick Crème fraîche också. Ibland får han mjukt bröd till som pappa David äter och ibland blir det chips, lika som mamma!

Elvis ramlade och slog sig idag och har återigen en bula och ett blåmärke i pannan. OVANLIGT, haha. Han ställde sig i sin fotölj och snubblade, rakt ned med pannan i golvet. Gick bra trots allt och efter några tårar så var allt bra igen.

Nu var det slut på babben och jag inser att jag har knåpat med detta inlägg väldigt länge. Det blir lätt så när det är något på televisionen samtidigt.

Kanske borde jag uppdatera? Jag får helt enkelt skriva ett nytt om jag kommer på något mer att skriva.

Go´kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback