Jag ställde mig på vågen

Imorse letade jag fram måttbandet och såg centimetrarna runt kroppens delar och antecknade dem. Senare på dagen efter en tripp med Mamma och Jan ställde jag mig på deras våg. Jag hade gått ner ett kilo på en vecka och förra veckan då jag vägde mig hade jag också gått ner ett kilo. Gången före det hade jag också gått ner lika mycket men på längre tid tror jag. Och faktiskt utan något större försök så då borde jag kunna rasa i vikt bara jag tar tag i det. Så lite glad och peppad blev jag av vågen idag. Fast två av kilona var ju kilon som jag gått ner en gång men sedan gått upp igen, haha. Nu är det "bara" nio kvar tills jag väger som jag gjorde innan graviditeten (jag gick upp 23kg) men några till efter det vill jag också eftersom jag var lite överviktig innan också. Vi får se hur allt går!

Elvis blev jättetrött redan vid sextiden ikväll trots att han sovit middag vid en lagom tidpunkt. Vid tjugoöver sex gjorde jag iordning välling och halvsju slocknade han i min famn utan att äta upp all välling, snacka om trött. Min kväll har varit lite tråkig eftersom han la sig extra tidigt så det blir nog en tidig kväll för mig också. Oj, klockan är ju ganska sent ändå men ja, rätt tidigt iallafall.

Var hos Mamma och Jan på eftermiddagen eftersom jag vägde mig hos dem. Skönt för Elvis att hitta på saker istället för att vara hemma och kul att träffa dem! Imorgon händer det däremot ingenting vad jag vet. Förhoppningsvis ska vi ta en lång promenad iallafall, frågan är bara när? Egentligen är det ju bäst på morgonen men hur skönt är det inte att lägga sig i sängen igen då Elvis somnar igen?

Imorgon är det bara en vecka kvar tills Pappa David kommer hem igen fast den helgen kommer ju att springa iväg eftersom det blir fullt upp då också.

Nej nu är jag för uttråkad för att komma på något roligt att skriva. Bäst jag låter mig sövas av Herr säng.

Godnatt!







Kommentarer
Postat av: Amanda

Nio kilo är ju inte så mycket ändå. Jag tror på dig, du fixar det där! :)

2007-08-05 @ 20:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback