Ensamma hemma

Sittandes framför datorn hemma i lägenheten, förbereder jag mig för första natten ensam med Elvis. Jag har ju, som tidigare skrivet, sovit hos mina föräldrar på malungsgatan. Där har jag sovit sedan David åkte i onsdags. Det har varit jättemysigt och trevligt med sällskap. Inatt ska jag och Elvis testa på ensamheten och kolla om det går lika bra som annars. Jag tippar på att det går skeeetansbra. 

En förlossningsberättelse finns påtänkt i mina tankar men jag känner att jag vill ha min förlossningsjournal först för att gå igenom den och för att kunna återge tider. Tidpunkter är visserligen inte viktiga för er som läser men kan ändå kännas bra att ha med. Och så vill jag givetvis ta med vad barnmorskorna och de som snittade skrivit ned. Så håll i er, den kommer snart!

Jag saknar David så otroligt mycket, det känns så tomt utan honom. Men vi ska klara detta, det gör vi. De tre veckor han är hemma kommer att bli underbara. Bara mys och skoj med Familjen. Vi pratades vid idag och det var skönt att höra hans röst. Elvis fick höra Pappas röst också och hur förvånad blev inte han?
Jag saknar dig David.

Dags att rösta också, men på vad? Det är ju den stora frågan.
Jag antar att jag inte kommer att veta det då jag står där och ska lägga min röst.


Fummel och svammel är det enda som sipprar ur mina fingrar och sedan överförs till tangentbordet och datorn. Skriver mer om mina och Elvis dagar tillsammans en annan gång. Jag blev så himla trött nu..
Så nu blir det lite amning och sedan ska sängen få ge oss lite sömn, förhoppningsvis? För inte ska det väl behöva krångla just ikväll, bara för att vi ska sova hemma? Neeejdå! :)

Jag älskar att vara mamma!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback