Nybliven seriös bloggare?

Ja, jag tror det!
Att skriva är något som alltid fallit mig i smaken, så varför inte? Det kan vara väldigt skönt att skriva av sig ibland, låta känslorna rinna av kroppen.  Mitt huvud är alltid full av tankar, dåligt samvete och funderingar. Vad vore inte då bättre än en alldeles egen blogg? Där jag ibland kan skriva av mig och försöka tömma huvudet på allt onödigt som jag lyckas få plats med där.

Något som alltid spökar runt i mitt huvud är Fru samvete. Det går inte en sekund utan att jag har samvetskval för något, inte en sekund. Jag har dåligt samvete för saker som hänt för flera år sedan, jag kan inte släppa något alls. Och det hjälper ju inte med att den stora lådan där det står SAMVETE på fylls på varje dag, ibland med hur löjliga saker som helst men jag kan inte hjälpa det.  Ibland kan jag sitta och bli helt galen på mig själv för något jag gjort eller sagt för flera år sedan och då brukar Fru Ångest dyka upp och ta sällskap med Fru samvete.
Men nog om detta för idag, lite glatt ska man väl kunna skriva om..

Det är någon som sparkar vilt i min mage just nu, vilken känsla. Jag längtar så mycket tills den lilla tittar ut och tar sin första titt på världen och andas sin första luft. Jag försöker att inte tänka så mycket på förlossningen, jag får ta den då det är dags istället - det finns ju inte mycket annat att göra då. Det går ju säkert bra - alla andra klarar det ju! Lätt som en plätt! Eller? VI får se hur det blir. Helt klart värt det iallafall. Alltihop. Jag och David ska bli föräldrar, tänk! Helt ofattbart..

Enligt ultraljudet är det 7 veckor kvar nu tills födseln men om jag skulle gå efter sista mensen så är det bara 4 veckor kvar. Shit! Jag undrar vad som stämmer. För om jag ska gå efter ultraljudet så borde jag ha varit i tredje eller fjärde dagen bara då jag testade positivt och det känns ju inte helt rätt. Och ultraljudet stämmer inte alltid. Så Hoppas på att det blir tidigare än 18e september. Men du får komma ut när du är redo lilla vän, mamma och pappa väntar så snällt! =)

Nej, hur mycket jag än skulle vilja skriva så känner jag att det är kväller för mig.. Jag är så himla trött.
Men jag som har blivit en seriös bloggare återkommer nog imorgon eller så ;)

Nu ska jag gå och lägga mig i min säng och invänta John Blund som ska få förse mig med lite sömn.
Nattnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback