I'm engaged!

Inatt klockan tolv, den 17e december 2006 blev David plötsligt ett år äldre. Denna gång blev han 25.
Därför skickade jag in David hit, i rummet där vi har datorn, runt halvtolv och fick förbud mot att vitsas utanför detta rum. Medan han var här och spelade på sitt jäkla datorspel som vanligt fixade jag iordning.

Jag tände ljus och mörklade lägenheten. Jag tog fram en flaska vin, två glas, vindruvor, kex och ost, som jag sedan ställde på bordet i vardagsrummet. När jag hade gjort klart allt så ropade jag på David och berättade för honom att det var dags att komma ut nu. Han kom ut och gick med mig till vardagsrummet och han berättade att han tyckte att jag hade gjort det fint. Jag "beordrade" honom att sätta sig i soffan.

När han satt sig i soffan sade jag:
- Detta kommer att se skitlöjligt ut, men det skiter jag i.
Därefter gick jag ned på knä och mina läppar formade orden:
- David, vill du gifta dig med mig i framtiden? Samtidigt som jag höll fram en ask (eller vad det heter) med två ringar i. Orden hackade fram, just för att det blev nervöst och jag antog att jag såg rätt löjlig ut.

David tittade på ringarna och sa något, minns inte riktigt. Men det var nog innan jag hann säga den fina meningen. Något i stil med "oj, wow!". Sedan svarade han:
- Ja...
Och så pussades vi läääääänge!

MYYYYYYYYYYYYYS!

Och ja! Jag gick fasiken ned på knä också! Haha. Jag kände innan att jag verkligen ville fråga om han ville gifta sig med mig i framtiden eftersom det ju är det man bestämmer sig för när man förlovar sig.
- Att man ska gifta sig i framtiden.

Så det var min present till David. Jag kände att jag kunde köpa ringarna eftersom vi pratat om att förlova oss länge. Och vi kunde ju alltid byta ringarna  om han inte gillade dem. Jag köpte hälsingeringens förlovningsringar. Han gillade dem! Vi ska ned på stadens torg imorgon för att kika in på "Din guldsmed" och gravera osv. Och välja en större ring till David, då den var för liten. Jag hade ju ingen aning om storlek på hans fingrar. Jag var dock väldigt nära att mäta dem när han låg och sov (haha).

Så nu är vi förlovade.. på hans 25årsdag, två månader ifrån tre år tillsammans.

Myspys! Älskar verkligen honom och vår Elvis förstås!






Kommentarer
Postat av: Hannah

MYS! :D GRATTIS!

Postat av: Elin

Åh, grattis vännen! :) Tänk vad det händer mycket! Jätteglad för eran skull. Du får nog lära mig hur man gör. :p Kram!

2006-12-18 @ 06:39:45
URL: http://sn0rpan.blogg.se
Postat av: liv

åh grattis, vad härligt :D

2006-12-18 @ 11:16:26
Postat av: Lisa

GRATTIS!!!!!!!! =)

2006-12-18 @ 13:38:26
URL: http://fliza83.blogg.se
Postat av: Caroline

Grattis till förlovningen

2006-12-18 @ 17:09:40
URL: http://caroline.blogg.se
Postat av: mia

GRATTIS

2006-12-18 @ 18:14:12
Postat av: Lotta

Grattis syster!!! Du är kung! =)

2006-12-18 @ 20:15:00
Postat av: Malin

Grattis! :)

2006-12-19 @ 14:10:20
Postat av: Jacke

Man får väl ta o gratulera! :D Och måste bara säga att du var modig som gick ned på knä ;)

2006-12-25 @ 13:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback