Året 2006 fortsätter som det gjort..

Det är precis som rubriken säger det, detta år fortsätter på samma vis. Davids mormor ramlade och bröt lårbenshalsen och fick därför opereras igårmorse. Operationen och allt gick bra. Men sedan blev hon medvetslös!? Och läkarna vet inte varför. Davids föräldrar var dit idag på eftermiddagen och efter att ha pratat med dem så sov hon väldigt tungt nu istället. Men det är så himla typiskt att allt ska fortsätta så här. Det är jättesvårt att glädja sig åt de två saker som faktiskt är positivt och roligt (David har fått jobb och vi ska bli föräldrar) när detta år bara bringar olycka.

  • David blev sjuk och opererade hjärtat (infektion på hjärtklaffen - fick byta till mekanisk). Hade han väntat en vecka med att åka in till sjukan hade han nog inte levt idag.
  • Mitt hjärtas morföräldrar har åkt in och ut på sjukhus hela våren.
  • Hans Morfar gick bort nu under sommaren.
  • Och nu ligger hans mormor på sjukhus, blir dock förhoppningsvis bra.

Jag hoppas så innerligt att detta år avslutas med de två bra sakerna som skall hända - vårat barn skall födas och David ska iväg till Norge för jobb. Det ska väl inte behöva hända något mer tråkigt? Fast i och för sig så är väl året 2006 det "rätta" året eftersom det verkar vara ett sådant förbannat år.




Idag ringde min mobil och det var dolt nummer.
Vem kan det tänkas vara? Tänkte jag och svarade undrande.

- aa, det är kaisa?
- ja, hejsan det var från folktandvården det här.
- Jamen hejsan! Säger jag med min supertrevliga röst.
- Det är så att du skall på nittonårskontroll, det är ju sista gången som du går gratis. Så du ska till en tandhygienist som heter Ingrid.
- Ja, just det ja. Vad bra!
- På torsdag blir det isåfall.
- Ja men det blir bra det! (fjäskar på med den jätteglada rösten) När då?
- Ja det blir ju på morgonen det.
- Ja men det passar bra det (fortsätter med min superglada röst)
- jo det blir ju halvåtta.
- Det blir jättebra det! (låter jätteglad)
- Alltså 7.30 blir det. På torsdag den 31/8
- det blir jättebra det!
- Då är du välkommen då.
- Tack så mycket, hejhej!

Samtalet bryts..

- 7.30?!?!?!?!?!?!? !#/&%"#¤¤% SHIT hur ska jag ta mig upp då? Skriker jag och är inte lika glad och fjäskig som i telefonen. Fast ändå road utav mitt fjäskande i telefonen.


Hahaha. Det är säkert någon som ringt och avbokat sin tid just på grund av att det var så tidigt. Säkert därför de ringde med så kort varsel också.



Imorgon är det barnmorskan som nog är höjdpunkten denna vecka. Ska bli roligt att se om den fixerat sig och hur mycket hjärtljuden ligger på. Att mäta magen är också något som är skoj. Efter att ha varit på MVC brukar det kännas som att man är ett steg närmare förlossningen och det är alltid en skön känsla.
Efter att vi varit hos vår barnmorska har jag bestämt träff med Sandra på stan. Ska bli jätteroligt att träffa både henne och Kevin (hennes nyfödde son). Det dumma är väl att jag antagligen kommer att pressa henne på alla frågor som jag har om allt. Det gjorde jag på msn idag när vi pratades vid. Stackars jänta! Men det ska som sagt bli trevligt att träffa henne en sväng.

Nu är David officiellt far till mitt barn ;) Vi var och skrev på faderskapsintyg idag. Det kändes bäst att få det gjort nu innan förlossningen så slipper vi tänka på det då vi helst av allt vill snusa bäbis.

Efter att vi varit iväg och skrivit papper for vi till fågelholken för att hälsa på mina föräldrar. De hade hämtat madrassen till spjälsängen som de snällt betalat åt oss, tack det betyder mycket!  Vi fick även ett blöjpaket, vilket var väldigt bra eftersom vi har tänkt att köpa hem ett paket så vi slipper handla direkt efter BB. Tack så jättemycket må jag säga, ni är så snälla!



Mycket få människor lever idag - de flesta förbereder sig för att leva i morgon.
Jonathan Swift



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback