Illamående

20/8 - 09 - Charmtrollen!

 

Idag var det meningen att det skulle dyka in lite släkt och sådant hit för att fira mig i efterskott. Det skulle bjudas på smörgåstårta som min kära mor var snäll och gjorde åt oss. Tji fick vi och det blev inget av, typiskt!

 

Varför inte?

Det ska jag minsann berätta.

Igårkväll när vi skulle lägga oss blev jag himla illamående och magen var alldeles uppsvälld. Inte så konstigt tänkte jag, hade ju fuskat med pizza och chips. Tog iallafall med en hink upp och det var ju en jäkla tur för plötsligt ville chipsen och pizza hoppa ur mig. Blir man såhär när man fuskar? Tänkte jag. Kräktes två gånger till den natten och sov knappt något alls. Jisses, ALDRIG mer ska jag fuska, tänkte jag och tyckte synd om mig själv.

 

Under de små stunder som jag sov så drömde jag om hur det skulle bli idag om det skulle vara magsjuka, haha!

 

När klockan är åtta och barnen kommer in till oss så kräks Elvis också. Och jag pustar ut.. Man blir inte såhär av att fuska med chips!! Det är ju magsjuka! Om det inte är matförgiftning då men hur ska man kunna veta skillnaden? Åt iallafall samma pizza eftersom det var familjepizza.

 

Vi skickade iväg en och en halv tårta till Davids föräldrar  & syskon och Mamma fick behålla en hemma som min sida av släkten kunde käka. Och vi tog hem en halv till oss. Annars hade ju tårtorna gjorts förgäves liksom :)

 

Jag har inte kräkts sedan klockan fyra i morse och Elvis kräktes bara en gång. Det trista är väl att nu har David åkt dit istället.. Stackarn! Hoppas att det blir lindrigt! Jag har bara lite feber just nu så för mig är det ingen fara alls :)

 

För att byta ämne så har ju Elvis fått superlångt hår igen. Växer som ogräs. Jag tycker att han är himla fint i långt hår men borde nog klippa det litegrann. Ellas också, så bäbishåret försvinner. Frågan är bara hur man ska klippa dem. Vill inte att Elvis ska ha superkort, gärna lite längd!

 

Nej nu ska jag göra det jag har velat hela dagen, SÖÖÖVA!

Sov gött och dröm om något förjäkla bra :)

Tusen tack för presenter och sådant!


Kommentarer
Postat av: helen

Grattis i efterskott :) Kramis

Postat av: Eva stureson

ja vi firade dig runt om vissa i Flugbo vissa här och ni där haha riktigt rolig födelsedag

2010-02-07 @ 23:26:10
URL: http:// evasturesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback