Nu är det minsann dags!

Nu ni, nu är det dags!
Jag har ju, med blandade känslor, slutat mitt sommarvikariat nu så jag tänkte att det är dags att dra liv i bloggen igen. Kanske vinna tillbaka några läsare? Vi får allt se om jag lyckas!

Som jag skrev har jag slutat jobba och det känns ju himla tråkigt. Skönt att få lite mer tid med barnen, verkligen! Men det var faktiskt riktigt roligt att jobba. Tänk att lilla fega jag kan tycka det. Det som var rätt skönt var ju att jag inte var den lilla osäkra fjutten som knappt vågar göra något alls utan jag växte så himla mycket som person. De visste ju inte hur jag var privat liksom.  Kanske att de märkte att jag var lite sådär "spelar ingen roll" men inte alls som jag är annars! Trivdes riktigt bra på både Hamrelund och Karlslund.

Funderar på om jag ska skriva in mig på resursen och hoppas på att de låter mig jobba något. Fast lite jobbigt skulle det såklart vara att bara hoppa in på olika ställen hela tiden.


Jag har börjat projektåret i foto i Forsa nu iallafall! För er som inte vet så ansökte jag ju till den "kursen" som Forsa Folkhögskola har och den innebär att man ska göra ett fotoprojekt som resulterar i en utställning. När man ansökte så skickade man in 10 provbilder, skrev personligt brev och berättade om projektet man ville göra.  Och jag kom in!

Jag har valt att göra ett fotoprojekt om Barns nyfikenhet och det finns ju tusentals bilder som jag skulle kunna ta. Vill ta både sådana där självklara nyfiken-bilder men också sådana som man inte tänker på att  det är nyfikenhet.

Första träffen är nästa vecka, torsdag TILL fredag. Jisses, nu sätts jag på prov! Först har jag växt en massa i sommar genom att jobba och nu ska jag till en folkhögskola alldeles ensam och SOVA där. Och inte bara det.. Jag ska stå framför de andra som går kursen och presentera mitt projekt!!! Det är verkligen inte jag och kommer aldrig att bli något  som jag vänjer mig vid. Hualigen! Har ångest redan nu...... haha!


Vet ni vad förresten? På torsdag var det 3 år sedan Elvis tog sin första titt på världen utanför mamma Kaisas mage. Tiden rusar förbi oss som vanligt! Storkillen våran.. Och Eftersom han alltid lånar vår kamera och verkligen tycker om att fotografera så ska han få sig en egen kompaktkamera i födelsedagspresent! Hade lätt gett honom en systemkamera på en gång om de var billigare men om han fortfarande tycker om att fota när han blir äldre så får han väl ta över vår när vi köper en ny ;) På vår kamera så tittar han i sökaren nu och har lärt sig var man trycker för att se föregående bild osv. Tråkigt att det inte är optisk sökare på den kompakta bara!


Nu blev det himla surrigt för min skalle att försöka få ur några vettiga ord. Var ju så himla längesedan jag skrev något så det borde ju uppdateras på många olika punkter.

Frågan är ju vad?

Jag kör minsann igång riktigt med bloggandet igen nu iallafall. Ni vet, små inlägg flera gånger om dagen! Om allt och ingenting som kan vara både intressant och inte :)


Så ja, återkommer imorgon med både ord och meningar!



Några bilder bjuder jag såklart på!








Den här bjuder jag på, haha!
Jag ser ju ut som en blek sak som inte vet hur man flinar.
Vi försökte iallafall ta en snabb familjebild innan vi for iväg på Livias dop i lördags. Men hann bara att ta den här och den blev ju som den blev. Körde med timer och ska nog testa igen snart!






Kommentarer
Postat av: Tina Vogn

Gud så fina ni är!!! =D

2009-09-02 @ 06:46:20
Postat av: Anki

jätte fin familjebild ju.

2009-09-02 @ 09:19:45
Postat av: Catta

Tycker bilden blev jättefin!!!

Postat av: Anonym

Fina bilder, och vad smal du såg att ha blivit! Jätte fin!

2009-09-02 @ 10:24:48
Postat av: Frida

Super härliga bilder! och familjebilden var jätte fin!

Kraaaam

2009-09-02 @ 12:10:47
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/
Postat av: Eva Sturesson

ja jättefin bild. Och visst har du växt i sommar och du klarar av att åka till forsa med allt vad det innebär. Kul att du är tillbaka här kram från mamma

2009-09-02 @ 20:38:43
URL: http://evasturesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback