Projektåret!

Eftersom jag är en lat jäkel och inte orkar lägga in de få bilder som befinner sig i kameran så bjuder jag på en gammal favorit! Elvis som hämtade mössan och la sig i denna ställning. Jag hade ju tänkt ta en fin "uppställd" bild när han satt fint i soffan men istället fick jag denna otroligt charmiga "jag-har-tröttnat-på-att-bli-fotograferad-bild".

 

Ja jag skulle ju skriva en truddelutt om Forsa också..

 

Jag var först där vi skulle träffas och det kändes riktigt skönt att slippa gå in i ett rum fullt av människor. Istället kunde jag prata lite med läraren samtidigt som de andra rullade in en efter en. En himla tur att det verkar vara en bra lärare, kändes bra på en gång!

När alla var samlade så pratades det en stund och sedan var det lunch. Jag höll mig faktiskt till min lchf-diet fastän jag var borta också, duktig kände jag mig! Till och med när det var kycklingwok, då åt jag allt utom nudlarna som jag petade bort!

 

När lunchen var över så var det dags för presentationen av sig själv och projektet inför allihopa. Usch och fy vad jag hade gruvat mig inför det där. Och det blev ju inte bättre när de andra i gruppen en efter en presenterade sig och visade bilder. De är så otroligt duktiga, allihop! Mitt självförtroende som annars ligger och skravlar på botten grävde ner sig ännu mer och jag ville absolut inte berätta om mig och visa mina "dåliga" bilder (kändes så då när man fått se de andras toppenbilder!). Och de andra hade ju med sig väldigt många bilder också på allt möjligt. Själv hade jag bara tre bilder som exempel på projektet, som det stod i pappret vi fått.

 

Tillslut blev det ju min tur. Berättade lite snabbt om mig själv och vad jag ska fota (barns nyfikenhet) och sedan visade jag mina tre bilder. Kändes verkligen som om jag hade med mig "familjealbumsbilder" istället för bra bilder som de andra. Men det gick iallafall rätt bra att presentera allt eftersom det var himla avslappnat och man fick sitta som man satt istället för att stå upp.

 

Jag började sedan fundera på om jag hade valt rätt projekt eftersom jag blev lite osäker på om de andra tyckte att det var ett bra projekt, vilket egentligen inte är viktigt men jag är ju lite så.

 

Det blev kväll och jag drog ut på en promenad med en tjej från Åland, kikade runt litegranna. Därefter tittade vi på idol och roades av det. Och som alla andra kvällar så blev det ju dags för sängen och dejt med John Blund. Kan ju säga att jag knappt sov alls den natten på grund av rädsla för att sova över (tror jag?).
Till slut låg jag bara och väntade på att jag kunde kliva upp utan att det var allt för lång tid kvar till frukosten.

 

Den dagen var det dags för läraren att presentera sig själv och visa oss sina bilder för att vi skulle förstå hur han var som fotograf osv. Riktigt duktig är han iallafall och en riktigt trevlig människa!

 

Efter det fick vi ha enskilda samtal med honom för att diskutera projekten. Jag tänkte då att jag skulle fråga honom om han tyckte att det var ett bra projekt eller om jag skulle byta till något annat. Men innan jag hann säga något om det så sa han att han hört att jag var tveksam och undrade varför. Vet inte riktigt vad jag sa men han frågade om jag inte såg att de andra tyckte att bilderna var bra och att han tyckte att de var jättebra. FYYYYYYYY vad skönt det var att höra och jag blev så lättad av att han tyckte att både bilderna och projektet var bra. Självförtroende for som en raket upp till rymden och jag var riktigt taggad igen. TACK!!

 

Det var förresten en härlig grupp människor som jag går projektåret med, öppna och väldigt duktiga på det de gör. Här kan man verkligen lära sig av de andra :) De flesta av oss har olika "riktningar" inom fotandet.

 

Jag hade ju tänkt göra om hemsidan idag också men som vanligt lär det inte bli av antar jag. Måste ju in med nya bilder och bort med de dåliga som jag tydligen har lagt in där. Vi får se hur det blir!

 

Men just ja.. När jag kom hem igår, vet ni vad jag möttes av då? En nystädat hem och middag på bordet!! Fläskfilé i ugn med grädde, creme fraiche och samal oelek (skulle vara soja också egentligen)...... såååååååå gott!! Sicken karl jag tydligen har ;)

 

Ha en bra kväll hörrni och sov gott!


Kommentarer
Postat av: Frida

Va kul att de gick bra!

Kram

Postat av: kristin

hej kaisa! tack snälla för dina kommentarer :D de värmer mer än du kan ana. det senaste halvåret har jag varit urbenat dåligt på allt vad bloggande stavas, och då har tyvärr kommentarerna sinat från min sida... så otroligt roligt med projektåret i forsa för dig. men du ska inte oroa dig, upp med självförtroendet nu! du är grym på din saker och dina bilder är alltid så otroligt underbara och naturliga, jag älskar det! du ska se att du kommer fixa dethär projektåret med glans, det är jag säker på, tror på dig :) många stora lyckönskningar, och grattis förresten med framgångarna med dieten, you go girl! stor kram

2009-09-24 @ 09:10:07
URL: http://sunshinyday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback