Charm


Underbart väder imorse!

Nu har det allt varit dåligt med bloggandet igen, skärpning!
Imorse skulle Elvis till  lokalen i västansjö, på skolan, eftersom alla dagmammor håller till där på måndagar. Vi tog oss en promenad dit i det underbara vädret istället för att trängas med skolbarn på bussen. Riktigt skönt var det och jag fick en halv mils motion på köpet, sammanlagt. Och när jag ändå var hurtig så gick jag fram och tillbaka på eftermiddagen, när han skulle hem igen, också. Så sammanlagt gick jag en mil idag! Det är alltså 2,5 kilometer dit från oss. Så då kände jag mig lite duktig iallafall....För en gångs skull! ;)

Vet ni vad Ella har börjat med? Hon gör minsann lika som sin bror gjorde då han var liten. Hon dunkar sitt huvud i golvet (pannan) när hon blir ledsen. Hon dunkar tills hon gråter ännu mer på grund av att det gör ont, haha. Elvis brukade sitta mot en vägg eller en dörr ibland och dunka han med, fast det kunde han göra när han inte var ledsen också.


Vet ni förresten vad vi brukar göra för köttfärssås? Den är riktigt god så jag tänkte dela med mig! Den består av:

  • Köttfärs
  • Lök
  • en bit ädelost
  • Crème fraîche
  • salt
  • och ibland har vi i lite soja!
Riktigt gött! Vi brukar salta på maten på tallriken efteråt så vi slipper ta undan mat till barnen innan vi saltar. Lika bra att göra det på tallriken istället så kan man salta bäst man vill.


Min ena syster, Anki, hade BF i onsdags och hon sitter fortfarande och väntar på att den lilla ska kika ut. Hoppas verkligen att hon slipper vänta längre och att jag får snusa bäbis! Spädbarnstiden går ju så himla fort, man hinner knappt blinka innan de är i krypåldern och POFF så är de lika gamla som Elvis och ska göra allting själv... och bestämma allt för annars blir det ju fel, haha! Alla åldrar har ju sin lilla charm!

Med de andra två barnen har hon fått två dagar innan BF och två fagar efter, så det kändes rätt otippat att hon skulle gå över nu. Det kändes som att hon skulle få ungefär lika som de andra gångerna.

När bäbisen har kikat ut så ska vi ta lite studiobilder i min hemmastudio också. Att jag inte hade den då mina barn var små!

Nu ska jag krypa ned i sängen bredvid min karl som säkert redan sover gött!

Kommentarer
Postat av: Lina

Theo bankade också sitt huvud i golvet när han vart sur, men som tur var slutade ham med de :P

Postat av: Catta

Duktig du är som går o hämtar Elvis på lokalen! Lata jag dundrade förbi med bilen jag istället ;-)

2009-03-10 @ 14:09:54
URL: http://catttaengman.blogg.se/
Postat av: Elin

Herman låg ute och sov i vagnen och så rasar all snö från taken ner på honom och täcker som täcker honom helt, där han stod lutar inte taket mot honom men det blev så skjuts på snön så den for längre ut och på honom. Super läskigt och så får man en känsla av att man är en dålig mamma när man inte sett faran i förväg. // Elin

2009-03-10 @ 14:36:03
URL: http://www.pylle-pylle.blogspot.com
Postat av: Lotta

Den där köttfärssåsen låter som nåt som patrik skulle storm gilla!! :) Det låter gott!! Kram

2009-03-10 @ 19:29:35
URL: http://liz83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback