Rasta valkar



I
dag har jag och Jenny varit ute och motionerat inför beach 2009 (för henne) och beach 2015 (för mig haha)! Det blev iallafall en halvmil och det är ju inte fyskam! Skönt att röra på sig fler dagar än måndagar då jag alltid ruskar liv i fettet i en mil sammanlagt. Det räcker ju inte med en dag i veckan!

Barnen var också med på promenaden. Och istället för att jag skulle stånka på med syskonvagnen så föreslog söta Jenny att hon kunde låna Annas (en annan granne) sons sittvagn så kunde vi köra ett varsit barn, himla snällt!

David sa, igår, att jag blir på bättre humör när jag har varit ute och rastat valkarna (OBS: mitt ordval, inte hans!) och det stämmer nog. Ska försöka röra på mig mer och bara må så himla bra.


Idag satt Ella med en leksakstelefon och höll den vid mitt öra samtidigt som hon sa "hej" lite då och då. Hon verkar ha fattat själva grejen, sötnosan.

Och David han jobbade minsann sista dagen idag. Sandvik lägger ju ned och därför blir det inget mer jobb där för honom, så himla synd! Så nu får vi allt se hur det blir framöver. Annat jobb (han letar för fullt)? Stämpling? Föräldraledig?  Och jag försöker hitta mig ett jobb och har sökt sommarjobb. I höst kanske det blir någon utbildning, ska iallafall söka lite!


Jahapp.. nu sitter jag såhär igen. Alltså att jag funderar på vad jag ska berätta om barnen och det står helt still, samtidigt som jag blir stressad för att jag längtar till den sköna sängen! Det är ju så himla mycket roligt barnen gör och lär sig varje dag och det är så himla svårt att komma på vad man ska skriva. Kanske just därför jag borde uppdatera flera gånger om dagen!

Kommentarer
Postat av: Eva Sturesson

Den pigtittaren känner jag igen min sen jag var liten och soffan ser misstänkt lik våran haha

Postat av: Helen

uscha, trist att han förlorade jobbet. Är verkligen hemskt på arbetsmarknaden nu. 250.000 till i sverige kommer förlora jobben under 2009-2010 enligt undersökningar. :/ Kram

2009-04-01 @ 19:14:18
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: sandra

Oj, tänk va ni ska irritera er på varann när båda är hemma om dagarna :P Hoppas de fixar sig med jobb snart nog, dels för ekonomin och dels för husfridens skull!

2009-04-01 @ 19:31:31
URL: http://sandramariewestberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback