kräsen?



Godkväll gott folk!
Idag var det barnavårdscentralen som stod på schemat. Vågen stannade på 9225 gram och måttbandet visade att hon nu är 72,5 centimeter lång. Och allt annat såg fint ut! Min lilla tjej som inte är så liten alls längre, hon blir ju 1 år om två månader.

När vi var på väg in till vår bvcsköterska så vände Elvis och försökte springa tillbaka till väntrummet, så jag ropade på honom och en annan sköterska, som just gick förbi, stoppade honom. Då blev han riktigt ledsen och när vi kom in till rummet så bara grät han. Det var nog både för att han inte fick som han ville och för att någon helt okänd stoppade honom. Efter en stund fick han gå till väntrummet med sin faster, som också var med.

Efter bvc-besöket så blev det stan en sväng. Elvis fick springa runt lite själv för det mesta och jag tycker faktiskt att han är väldigt duktig. Visst försöker han sig på att gå andra vägar ibland men inte så att han bara kutar iväg iallafall och lyssnar oftast. Fast det tog nog en halvtimma minst att ta sig tillbaka till Moas (davids syster) bil. Denna lilla herre skulle göra allt möjligt på vägen, haha. T.ex stanna och ta upp skräp från backen och så fick jag visa honom var papperskorgen var. Jag kan ju inte bli arg för att han förbättrar miljön ;)

Jag har förresten inte suttit alls vid datorn sedan David kom hem idag. Den lilla nörden nöter facebook, haha! Allt är ju så nytt och roligt!

Från och med 31a Mars har David inget jobb längre. Allihopa får sluta, jäkla lågkonjuktur eller vad det nu heter. Så endera blir det som så att han stämplar och jag är föräldraledig till Maj. Eller så hittar jag ett jobb supersnabbt och han stämplar/är föräldraledig. Eller så hittar David ett jobb och jag är föräldraledig till Maj och sedan får jobb. Vi får se hur det blir, det löser sig! Synd bara att det blir flera tusen mindre i månaden när david stämplar eller är föräldraledig, vi är ju van vid att jag får lite pengar iallafall. Men om jag lyckas få ett jobb så jämnar det ju ut sig på något vis. Ge mig ett jobb? Vad som helst förutom telefonförsäljning och kassajobb, om jag får vara kräsen (FEG)? Jag skulle nog trivas bäst på ett lager där jag får gömma mig och valkarna (som fortfarande hänger kvar på min egentligen skitsnygga kropp ;) och det på grund av att jag har NOLL självdisciplin).





Jag hade inga nya och roliga bilder att dela med mig av eftersom jag är en lat jäkel och inte lagt in bilderna från kameran. Antagligen för att jag inte har tagit några roliga bilder.
Så från och med nu ska jag bli bra på att lägga in massor med bilder igen och uppdatera en annan tid än denna. Det blir sådana trökiga inlägg eftersom jag helst av allt bara vill dreggla kudde, kanske inte bokstavligt talat.......
Och när man är trött så glöms det roliga, som barnen har gjort, bort.

Nej, nu ska jag fixa lite och sedan sova. Elvis ska iväg till dagmamman imorgon och sedan ska jag hem för att ta tag i det dagliga bombnedslaget.

Kommentarer
Postat av: Jessica

kikar in och säger hej!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback