Bäbis?

God morgon!

Min syster har fortfarande inte fått åka in och föda bäbis (om hon inte åkte inatt då?) så nu har hon gått över en vecka. Kom ut nudå!! Vi får allt se om hon loggar in på msn något idag eller om man får ett samtal om att hon nu har kommit.
[uppdaterat senare: Hon var hemma än!]

Jag har aldrig behövt gå över någongång och det ska jag nog vara glad över, fy vad jobbigt.  Elvis dök ju ut för två veckor tidigare än beräknad och slutade med akut kejsarsnitt och Ella hon snittades ut 8 dagar innan BF men då var det ju planerat. Så det som är positivt för mig är väl att jag aldrig kommer att få gå över men jag skulle nog ändå välja att föda vaginalt om jag fick (om jag inte hade för trångt bäcken). Jag vill ju vara med om själva "utpluppandet" också! Det som känns skönt är ju att jag fick gå igenom en förlossning enda tills krystvärkarna med Elvis och att jag faktiskt fick vara med om att vattnet gick hemma först. Det är ju inte ens säkert att man får vara med om att vattnet går av sig själv när man alltid föder vaginalt så det känns bra på något vis, häftig känsla.

Men nu blir det planerade snitt hädanefter och det känns ju bra att barnen kommer ut på något vis nu när det inte går vaginalt, haha.


Idag måste jag fota lite med studiosetet känner jag. Det var ju evigheter sedan jag gjorde det! Och nu har jag köpt ett stort svart lakan att ha på golvet också så vi får se om det blir bra.

jag ska även försöka hålla kvar den lilla gnutta med städhumör som faktiskt existerar idag och rensa lite överallt. Vi har nämligen en förmåga att skapa högar lite här och där i huset, jäkligt irriterande när man sedan måste städa haha. Och hallen ska jag minsann ge en omgång, vi använder ju inte ens hälften av allt som är där.


Oj, just det ja. Jag kokar ju ägg och ska käka till frukost...bäst att springa!

Kommentarer
Postat av: Helen

tack så mycket :D kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback