Viktig människa



Godkväll!
Ikväll var det dags för lite utbildning innan det blir dags att ge sig ut i arbetslivet, för en stund. Det var arbets- och förflyttningsteknik som jag försökte banka in i skallen. Får hoppas på att jag fick in lite vett där! Man skulle ju såklart öva på varandra och fy vad jag inte tycker om det! Men det gick väl rätt bra ändå.. fast man glömmer ju på en gång hur det var man skulle göra, haha!  Men för att vara jag så var det otroligt starkt gjort att gå dit helt själv både ikväll och sist då vi lärde oss personlyft, utan att veta innan om jag skulle känna igen någon där eller inte.

Barnen fick tillbringa den tiden hos sina morföräldrar eftersom David har sin kurs på kvällstid men det gick bra det också. Och de var då vakna när jag kom tillbaka vid kvart i nio och höll sig vakna tills David ramlade in genom dörren för att hämta oss. Kan ni förstå vilken lätt läggning det blev ikväll? De tvärslocknade såklart i bilen på vägen hem och vi tackar John Blund som höll dem sovandes hela vägen in till sängen också.

Så imorgon hoppas vi på sovmorgon! Frågan är om barnen bryr sig om vad vi tycker och tänker om saken. Att de somnat sent är ju tyvärr inte alltid en säkerhet för att det ska bli sovmorgon men oftast iallafall!

Idag fick vi höra att vi kanske inte har barnvakt på lördag ändå fastän vi kollat upp det tidigare. Så isåfall kanske jag måste stanna hemma, fy så tråkigt! Jag som ställt in mig på att åka dit och vore ju roligt att göra något sista helgen innan man blir en sån där viktig människa som tjänar pengar, haha! Vi får se om det löser sig annars får jag snällt sitta hemma. Men förhoppningsvis löser det sig på något vis iallafall. Vill på raggarträff!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback