Studioset

Godkväll gott folk!
Imorgon går vi tillbaka till det "normala" igen, dvs David börjar arbeta igen. Det innebär förstås att det antagligen är slut med sovmorgnarna, rackarns! Om inte barnen har ställt om sig nu och vill fortsätta med att slå upp sina fina ögon vid klockan nio? Jag håller mina små tummar för att Elvis inte ska vakna av Davids alarm eller när han kliver upp. Visst, det vore väl inte hela världen om vi får kliva upp klockan sex egentligen.. MEN jag är inte så säker på om jag kommer att fungera normalt då, haha! Även jag har ju ställt om mig..

Den stora skillnaden egentligen är väl att det bara blir jag och barnen hemma. Jag tycker om när David är hemma och umgås med oss om dagarna. Fast det kan ju vara rätt bra att få sakna varandra lite ibland också, eller hur?

Idag var mina föräldrar hit och tittade på hur det blev i vardagsrummet och träffade sina barnbarn litegrann. Oss också förstås! Jättekul att de dök förbi och hälsade på oss lite. Vi har ju fortarande ingen bil... (David.. grrr.. laga bilen någongång då!)...så vi är inte så bra på att hälsa på folk just nu.  Annars gjorde vi mest ingenting, lekte och gosade med Elvis och Ella bara - inte fy skam alls!

I söndags var min ena syster här med sin ena dotter också, trevligt! Vi pratade lite om hur vi ska fotografera hennes mage (hon är gravid alltså) tillsammans med hennes man och två döttrar. Några på bara barnen blir det nog också.

Appropå fotografera, vet ni vad jag beställde idag? Ett studioset med blixtar, stativ, softboxer och paraply! Så nu ska jag till och leka lite med det och förhoppningsvis utvecklas massor! Jag minns knappt någonting från studiofotograferingen i skolan så det ska bli roligt att få lära mig på nytt. Så om 1-3 dagar har jag det hemma och mina barn och David får säkert agera försökskaniner då, stackrarna. Och så kan jag ju använda det när jag fotograferar min ena syster och hennes familj, toppen!

Hm.. redan nu har vi återgått till det "normala" - David har lagt sig nu. Vi som varit uppe halva nätterna under hans ledighet. Kanske bäst att jag traskar uppåt jag med? Kan ju hända att jag måste möta mitt morgontrötta ansikte en aning tidigare imorgon...

Sov gott hörrni!


Syskonkärlek:



Kommentarer
Postat av: sara

tack för din kommentar! :) Gud vilka söta bilder! :D

Postat av: Malin

Tack för det! :) Gud va kul med studioset, får man fråga vart du hittade ett sånt? :)

2009-01-08 @ 19:22:25
URL: http://malinsundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback