Tänderna eller en period?

Imorde vaknade Ella klockan fyra. Jag blev så himla chockad och funderade på om jag verkligen var vaken eller om jag drömde. Hon har ju sovit hela nätter, utan att vakna alls, sedan hon var 1-2 månader. Hon var inte hungrig eller så men sjukt pigg. Så vi låg i sängen och jag försökte få henne att inte dra David i håret men misslyckades ganska bra nog. Han var lite irriterad när vi klev upp. Han muttrade:
"Fan, Ella har dragit mig i håret i flera timmar!!" Hahaha!
Egentligen skulle jag väl ha klivit upp så han fått sova men  jag tyckte att det borde vara olagligt att kliva upp den tiden om man inte ska iväg någonstans, haha! Idag har jag dock lite smått dåligt samvete för att jag inte gjorde det.

Jag vet inte om det är tänderna som spökar eller om det är någon slags period hon går igenom. Hon har precis fått en till tand. Fast det skulle lika gärna kunna vara någon "period" eftersom hon är väldigt klängig om dagarna just nu. Vill helst vara i min famn om jag inte leker med henne eller håller henne i händerna när hon går. Hon har varit jätteduktig på att leka själv innan (fast jag leker självklart med barnen också).

Och hon har varit väldigt svårlagd i veckan. Fram tills igår, då gick det galant igen. Ikväll slocknade hon till vällingen eftersom hon bara sovit en timme på hela dagen (hon slog ju upp ögonen kl 4!). Så vi får se hur hon är i helgen. Ella har ju alltid slocknat så fort man lagt ned henne i sängen. Våra föräldrar har sagt att hon har en på och av knapp eftersom hon varit så lätt att lägga.



Annars så går jag bara omkring och längtar tills jag kan leka med studiosetet. Håller alla tummar jag har för att det ska ha kommit imorgon. Om det kommer imorgon så lovar jag att lägga in lite testbilder i bloggen i helgen. Fast om de blir riktigt kassa så får jag nog ha någon halvtaskig ursäkt för att inte lägga in, haha!


Usch, jag tycker  att det är så himla svårt att blogga nu för tiden. Jag har ingen aning om vad jag ska låta er ta del av? Någon som vill yttra sig om vad denne vill att jag skriver mer om? Finns nog ganska mycket eftersom jag inte skriver så mycket nu för tiden. När elvis var liten skrev jag mycket om honom och vad han gjorde men nu har jag aldrig någon aning om vad jag ska låta fingrarna forma för meningar. "Det var bättre förr!" - ett uttryck som faktiskt platsar på min blogg, haha. Kom gärna med tips!


Snart är det dags för sängen. Jag försöker ju att lägga mig samtidigt som David för att även jag ska orka upp samma tid och han brukar dejta Johnnyboy runt tio-tiden.

Sov gott hörrni!

Kommentarer
Postat av: sara

Jag tycker det är bra som det är! Lite tätare uppdateringar kanske ;) mer bilder? spelar egentligen ingen roll på vad, det är alltid roligt med bilder, men jag tror många vill se fler barn-bilder och bilder på er två. På huset? Nya saker som köpts? osv.. men jag tycker som sagt att du skriver bra redan nu! :) kram

Postat av: Linda

Jag håller med föregående talare :)

2009-01-09 @ 08:58:24
URL: http://lindacharlottandersson.blogg.se/
Postat av: Lisa

skriv om ditt liv bara! vad du tycker, känner och gör :) enklast så.. tycker barnen går igenom sååååååå många olika perioder så man hinner inte ens blinka innan de är inne i nästa.. bara att härda ut och komma ihåg att det går över ;) alltid.

2009-01-09 @ 09:00:19
URL: http://fliza83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback