Klippa av Elvis håret?



Usch, vi kanske måste klippa av Elvis håret trots att vi tänkt låta honom ha det långt. Vissa dagar vill luggen inte riktigt ligga åt sidan och ligger rakt ned istället. Och idag så sa dagmamman att luggen irriterar honom. Och det kan tydligen vara skadligt för ögonen om en för lång lugg irriterar ögonen. Så nu vet vi inte alls hur vi ska göra med hans fina hår. Ska vi klippa av det helt, igen? Uffa. Vi vill iallafall inte klippa lugg som vi gjorde innan vi klippte av allt håret i Juni. Gaaaah, kan han inte bli stor och bestämma själv? Jag tycker att han är så himla fin i långt hår och skulle vilja att luggen också blev lång men vägen dit är ju rätt svår..


Jag har lovat två personer att lägga ut bilder på hur blixtarna med paraply och softbox ser ut. Lite bilder från hur vi ser det när vi fotar och det hade jag tänkt göra idag men glömde bort det helt och hållet. Ska försöka att lägga det på minnet tills imorgon istället! Den som väntar på något gott...... ;)
Nu har jag dock vårat enda svarta lakan i maskinen eftersom jag tog det direkt från sängen sist jag fotograferade med det.

När barnen fick agera försökskaniner så hängde jag lakanet på en ihopfälld torkställning iallfall. Då syndes inga skrynklor heller eftersom det blev ihopvikt några gånger (väldigt stort lakan till en dubbelsäng).  David testade att hänga upp hela lakanet över väggen idag men då syndes verkligen alla skrynklor så vi får allt stryka det innan det är dags för fotande igen. Det jag gjorde fel idag var nog att David stod för nära bakgrunden, bättre om han står en bit ifrån.

Nu känns det som att det är dags att krama kudden en sväng. Och hoppas på att denna natt blir LITE bättre än natten som var. Elvis vaknade nämligen en liten stund efter att jag lagt mig (halvett) och ville komma in till oss. På vägen in till oss så ropade han på pappa. Ella, som lagt sig en timme för tidigt (kl 18), satte sig då upp på en gång. Jahapp, då hade vi två stycken klarvakna barn helt plötsligt. "HEEEEEEEEEJ ELLAAAAA!!!!"  ropade Elvis från Davids sida av sängen till Ella som fick ligga bredvid mig och hon skrattade samtidigt som hon klappade händerna. Efter ett tag så somnade iallafall Elvis men Ella var lite smålurig. Hon sov små stunder och sedan försökte hon få sin vilja igenom, vilket var att få klättra på sänggaveln. När klockan var halvtre tittade jag på mobilen suckandes sista gången, sedan somnade vi nog.

God natt hörrni!

Kommentarer
Postat av: Anna

Kan ni inte skaffa en toffs till luggen så länge..? Det är riktit sött med långt hår på pojkar tycker jag..:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback