Grattis till mig!


Sötnosarna. Synd att Elvis inte ville titta mot kameran bara.
 Och ljussättningen är inte så bra på någon av bilderna men det struntar jag i nu!






Lyckades ta tre bilder på Ella innan hon satte sig igen.
Blir längre och längre små stunder som hon kan stå själv nu.




Jag skulle ta en bild på Elvis och Ella men då lyckades Elvis spilla lite.
 När han torkade så råkade han spilla lite till, vilket syns på bilden, haha!





Lägger in en annan bild på Elvis eftersom han inte riktigt ville vara med på bild när jag testade lite med studiosetet.


Idag blev jag 22 år, tänka sig vad tiden går fort. Undra hur många gånger jag har skrivit det i denna blogg egentligen, haha! David och jag firar fem år tillsammans snart också. Vem kunde, för fem år sedan, tro att jag skulle ha två barn, sambo och hus vid detta laget? Lycka!

Vi har inte gjort något speciellt idag. Stressade iväg med Elvis imorse och allt som kunde gå fel gjorde nog det också. Det var ju så himla kallt så jag bestämde mig för att ta bussen ändå men insåg att jag bara hade 18 kronor och det brukar ju kosta 24. Ringde tillslut grannen och frågade hon hade en femma att låna ut, vilket hon hade och gav till sin dotter som också skulle med bussen.Ella skulle såklart bajsa precis när vi skulle gå så det var bara att börja om från början, lite stressad! När vi kom ut så hade bussen kommit så vi sprang till granntjejen som väntade på oss och jag lyckades till och med ramla (med ella i bärselen) men bara ned på knät så det gick bra. Vi fick stå i bussen eftersom det var fullt med barn och det är ingen idé att försöka leta plats längst bak när man har en Ella på magen och ryggsäck på ryggen och Elvis i famnen, haha.

Resten av dagen bestod av en massa latandet och lite snabbstädning stunden innan jag skulle iväg igen.

Jaaaa... jag vet. Jag skulle allt ha haft ett körkort. Men som tidigare skrivet, det krävs både pengar, mod och bil som fungerar. Jag är en av dem som tycker att det är en jobbig grej, får ångest bara jag tänker på att JAG skulle köra bil. Brukar till och med drömma att jag kör bil ibland och tror att det går jättebra, tills jag tappar kontrollen helt och hållet.
Plus att man måste bli dumförklarad när man gör helt fel, av någon okänd människa. Det är rätt komplicerat men jag tar nog mitt körkort när jag är redo, när det nu blir. Och ja, man får tycka att jag är dum..


Elvis och Ella leker så himla bra med varandra. Elvis brukar krypa och jaga Ella och hon älskar det. Hon brukar stanna upp och titta bakåt så att han fortfarande är med, för att sedan krypspringa igen. Visst kan båda reta varandra men oftast är de så goa med varandra!

Och nu är det som vanligt - Jag har helt glömt bort vad jag egentligen skulle skriva. Var det något om barnen tro? Jag får allt sova på saken och skriva det imorgon isåfall.

Eller.. Just det ja. Jag hade bara gått ned ett halvt kilo på en vecka, skittrist och motivationen fick sig en smäll. Men försöker få den att hänga kvar en sväng till iallafall. Jag tjuvmätte mig lite också fastän det är på onsdag egentligen, mest för att jag letade efter något att trösta mig med, haha. Och jag hade minskat 2 cm runt magen sedan i onsdags iallafall, så det kanske händer något på centimetrarna till att börja med.

Sov gott hörrni!



Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja men det är ju skit bra Kaisa att du har gått ner ett halvt kilo och 2 cm runt magen!! :) Kram

Postat av: Elin

Sätt inte upp för höga mål för dig från början då kommer du tappa motivationen direkt! Jag har räknat ut att ett halvt kilo i veckan måste jag gå ner, vilket inte lyckats den första veckan. Så går det när man är ute och slirar, inte bra för magen de inte. Så det är ju jättebra att du gjort det! Bryt ihop och kom igen! (som min tränare alltid sa...)

2009-02-03 @ 10:03:57
URL: http://elinsvang.blogg.se/
Postat av: Sofie

Grattis ! och ett halvt kilo på en vecka är mycket, det är 26 kilo på ett år ju! :)

2009-02-03 @ 10:11:06
URL: http://missofie.blogspot.com
Postat av: kristin

GRATTIS!!!!

2009-02-03 @ 11:34:48
URL: shttp://sunshinyday.blogg.se
Postat av: sara

Ett halvt kilo i veckan är bra! Om du inte tycker det så är det ju åtminstone en början, hellre ner ett halvt än att gå upp ett halvt, eller hur;) GRATTIS på födelsedagen också! :D Och fina bilder! (som vanligt!)

2009-02-03 @ 13:58:03
URL: http://sarablabar.blogg.se/
Postat av: Malin

Okej, tur att alla vet bättre än mig :) Grattis föresten!

2009-02-03 @ 15:56:37
URL: http://malinsundqvist.blogg.se/
Postat av: Frida

GRATTIS i efterskott då:))

De är ju jättebra att du går ner....tänk på att kilona inte är allt eftersom du får muskler av att träna. Då "byter" du ju ut fettet mot musklerna. Ett annat bra sätt när man vill gå ner i vikt är faktiskt att bygga muskler, eftersom musklerna förbränner fett. Så det är kanon bra om man kan kombinera styrka med att ändra kosten.



Kraaam

2009-02-03 @ 16:00:47
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback