40 grader

Igår, när jag och David gick och lade oss, så möttes vi av en vaken och glad liten jänta i sovrummet. Riktigt pigg var hon och skrattade när hon såg oss. Vi tog över henne till oss och passade på att kolla hur det låg till med febern, när alvedonen nog gått ur också. Hon hade 40 grader, lika som innan hon fick alvedon innan läggdags. Frågan är bara hur man kan vara så pigg och glad när man borde må så kasst? Haha.

Idag hade hon 39,6 som mest. Tråkigt nog har hon blivit riktigt förkyld nu också, näsan rinner konstant och dregglet verkar aldrig ta slut. Så idag var det lite värre, hon såg så himla dålig ut. Men det är faktiskt första gången som hon är riktigt sjuk, med feber och allt. Eller ja, hon har ju varit förkyld en gång tidigare.

Davids körde med febergräns idag men förkylningen och allt är kvar. Och Elvis har feber men inte så mycket alls. Och jag själv är frisk och kry! Hoppas verkligen att jag klarar mig helt och hållet.

Rådjuren dyker förresten upp här utanför varje dag. Igår eftermiddag, när jag sprang ut genom dörren för att gå till affärren, så stod de där. Fyra stycken var de och de står och äter vid något. Vet inte riktigt om grannarna har mat åt dem där för det ser nästan ut lite så. Så himla mysigt!!

Jag måste försöka gå ut mer och fotografera också. Vi har varit inne hela veckan och är inte ute speciellt mycket annars heller. Måste bli ändring på det! För visst märks det väl en stor skillnad på bilder i bloggen nu motför i somras? då var det en hel drös nästan varje dag. Jag ogillar vintern....




Trökigt med blixtbilder, men vad gör man?
1. Elvis med Ketshup i hela ansiktet.
 2. En glad, febrig och snorig Ella.
3. Ella äter själv. Elvis snodde hennes gaffel så hon fick låna min, haha.
4. Elvis tittar på pappa som visar hur man flinar.




En bild på sjuklingarna som David tog idag.
Elvis ligger rätt ofta sådär på soffkanten med ögonen riktade mot televisionen.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Men gud äter hon redan själv Ella?Vad fort det går!! :) Fina bilder!! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback