Lägg av!

Godkväll!
Nu var det verkligen ett tag sedan jag lät fingrarna motioneras lite över tangentbordet här. Jag har ingen aning om varför jag inte har uppdaterat. Ena kvällen har det varit fullt upp och nästa så har inte lusten riktigt funnits där.

Kan ju börja med att skriva att Ella går jättebra när man bara håller henne i en hand nu. Och hon står längre och längre stunder själv. Hon har sagt mamma, och pappa tror jag. Häromdagen när jag pekade på lampan så sa hon Bampa, fast bara en gång.  Just ja.. Hon säger ju "där" också. Det är en jäkla fart på henne och hon är så himla go!

Elvis sa åt mig att lägga av igår när jag tänkte kittla honom, haha. Det har han verkligen tagit från sin far, han brukar nämligen använda de orden ibland. Det är full fart på honom också och även han är skitgo, förstås!


Men jag kan ju berätta att det är ett jäkla stressmoment att gå till affären här i Hällbo och handla med barnen själv. Elvis ska ju gå runt och hjälpa mig, väldigt duktig på det iofs.  Det dumma är väl att även Ella vill hoppa ur vagnen och tokvägrar att sitta i den då. Så Elvis brukar få packa påsen åt mig medan jag håller upp den samtidigt som jag bär Ella. Men usch så stressigt det kan bli ifall Elvis springer iväg och man ska håll koll på både honom, bära Ella och matkorgen. Fast det är ju skönt att Elvis faktiskt blivit duktig på att gå omkring snällt i butiken. Skulle han hitta någon chokladbit så lägger han tillbaka den när jag säger till.

I söndags så hade vi kalas här hemma eftersom jag fyllde i förra måndagen. Pengar till att betala studiosetet fick jag av mina föräldrar, syskon (med respektive) och min mormor, så nu är det bara ungefär halva jag behöver betala själv! Och av Davids föräldrar fick jag presentkort på expert och lär nog spring ner dit någon dag och titta på lite grejer till kameran! Och present kort på samma ställe som jag köpte studiosetet fick jag av Davids två systrar. Tack allihopa!


Jag vägde mig igår också och tyvärr så hade jag gått upp ett halvt kilo, så nu är jag tillbaka där jag började för två veckor sedan. Jisses!!  Men jag cyklade bara på motionscykeln måndag, tisdag och onsdag också. Och åt chips hela helgen + smörgåstårta på söndagen. Så nu är jag tillbaka på ruta ett igen. Motivationen är inte riktigt lika hög som första veckan. Det som är bra är väl att jag har minskat 3-4 cm runt magen, om jag har mätt rätt! Men nu cyklade jag inte igår och det enda jag gick idag var när jag lämnade och hämtade Elvis. Måste försöka hitta den där riktiga motivationen igen!

 

På lördag firar jag och David 5 år tillsammans. Vi hade tänkt ha barnvakt då och sedan fick vi höra att en granne ska ha karaoke-fest så då kör vi två flugor i en smäll - både fira och fest! Vi får käka något gott och fira lite själva först och sedan springa iväg för att parta lite.


Har inte fotografera så mycket på slutet men dessa bilder tog jag idag, dessa få sekunder som mina "modeller" hade lust att vara med på bild:



Nu är det dags för sängen. Ska försöka bli duktigare på att uppdatera igen nu, det får allt vara nog med latheten tycker jag! Ni får gärna berätta vad jag ska skriva om barnen, eller vad som helst. Om ni undrar något alltså. Jag glömmer allt som jag ska skriva när jag väl börjar knåpa ihop något.

Kommentarer
Postat av: M

Sant! Det är inte jag som äger bilen, heller inte jag som betalat den. Det är mamma som äger den men det blir lite jobbigt att skriva hela tiden "mammas bil som jag kör" så då blir det enklare att skriva att det är min bil ;) Haha. De jag umgås med vet dessutom att det egentligen är mammas ;)

Postat av: simone

hej!

Du bygger ju muskler fort å dom väger mer än fett vet du, så man kan bli riktigt lurad av vågen ibland:) bättre du bara mäter midjemåttet å så. Fina bilder på barnen! dom blir så stora!

ha de gött!

2009-02-11 @ 09:17:32
URL: http://simone20.blogg.se/
Postat av: Lisa

fiiina bilder som alltid :)

2009-02-11 @ 14:35:07
URL: http://fliza83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback