Ska jag söka?


Storebror Elvis träffar sin lillasyster Ella för första gången 30/4 -08


Då var det kväller igen och det är lugnt i huset. Barnen sover och David sitter vid den stationära datorn på övervåningen. Själv så sitter jag i soffan med laptopen i knät. Ögonen skiftar mellan detta inlägg och Grey's anatomy som har säsongspremiär ikväll.

Sitter fortfarande och funderar på om jag ska söka det
HÄR eller inte. Det är alltså ett projektår i foto och det är på distans.

"Utbildningen" håller på i ett år och då är det bara 6 gånger man ska dit. Det går ut på att genomföra ett projektarbete (eller vad man säger) i foto, ägna ett HELT ÅR åt foto. Målsättningen är att det ska resultera i en större utställning där alla som gått denna kurs finns med i. Egentligen är det ju ingen utbilning eftersom man arbetar med ett eget projekt som man ska berätta om redan i ansökan. Det som är bra är väl att jag säkert kommer att utvecklas mycket och jag kommer att ha kontakt med en handledare hela tiden. OM jag skulle komma in. Och om jag nu söker så måste jag komma på ett bra fotoprojekt, någon som har tips?

Detta är den enda fotografutbildningen på distans som jag hittar och tyvärr så är det ju ingen utbildning egentligen. Den berättigar iallafall studiestöd och jag har ju det som krävs - gick Foto A och B på gymnasiet.  I ansökan ska man även skicka in 10 bilder som man själv tagit. Någon som har sett någon bild som jag tagit, som jag kan skicka med? Tacksam för hjälp!

Tror ni att det är värt att söka?


14/7 -08 Ella (2,5 månad )  har fått en puss av sin bror Elvis.
När jag först såg bilden nu så trodde jag att Elvis var på väg att pussa henne men sedan såg jag den lilla dreggelsträngen mellan dem och insåg att hon redan hade fått en puss, haha!

Kommentarer
Postat av: Elin

Oj, nu blev jag också sugen att söka det där :) Låter kul!

Postat av: Anna

Vilka söta bilder på barnen..:) Självklart ska du söka, om du ångrar dig är det u bara att hoppa av..;p

2009-02-19 @ 09:19:54
URL: http://annajustmee.blogg.se/
Postat av: Sara

Låter jätte kul, klart du ska söka! Skönt att jobba med projektarbete då man får bestämma massa själv, både tid och hur arbetet ska se ut! Du tar ju jätte fina barnbilder, kan du inte fortsätta med det som projekt? "Syskonkärlek" kanske? :)

2009-02-19 @ 11:53:16
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback