10 000 kronor


Smile for me..


Ella sitter, 5 ½ månader.

Helgen är över och en ny vecka har påbörjat sin resa.
Som vanligt fick man inte det man tänkt göra gjort men så kan det bli. Vi måste ju rensa källaren och slänga det mesta eftersom vi har lite mögel där nere. Helt och hållet vårt eget fel eftersom vi inte skaffade oss en avfuktare under sommaren. Och elementet hade jag råkat stänga av. Så nu måste vi rensa alla kläder som vi hade där nere (som vi ändå ville bli av med), synd på lite sängkläder bara.

Och vet ni vad? David deklarerade i Norge i år också eftersom han jobbade där i tre månader under 2007. Förra året fick han tillbaka 3500 kronor eftersom han jobbade de sista fyra månaderna där under 2006. När David deklarerade nu sist så fick han hjälp av skattekontoret i Bollnäs och det verkade som att han skulle få tillbaka pengar. Tji fick vi och han åkte på restskatt på 10 000 NORSKA kronor, JISSES!! Det blir alltså mer i svenska kronor. Så nu sitter vi och undrar om det verkligen kan stämma? Och om det är så så ska man betala tillbaka det på två gångr, INOM åtta veckor. Hoppas verkligen att det inte är så. Och om det är så så hoppas jag på att banken känner med oss och "hjälper" oss lite. Det är nämligen så att vi inte har några pengar sparade eftersom vi behöver varenda öre just nu när jag är mammaledig. Jaja, det löser sig väl.. det gör det alltid.

Nu ska jag koka plocka ihop lite här och roa barnen.

Vad händer för er idag? Har någon tips på vad man kan hitta på med en tvååring inomhus, förutom att måla?

Kommentarer
Postat av: Malin

Oj, det trorjag inte kan stämmma. Christoffer jobbade ju i Norge några månader förra året och fick tillbaka 22 000, de skulle varit mer men skatteverket i Norge har gjort fel. Så det är inte helt omöjligt att dom gjort fel för er också. Tror det är rätt svårt för en "gäst arbetare" i Norge att få betala restskatt eftersom man ska få tillbaka typ 10% av det man tjänat under året där. Samt att en månad är skattefri (tror jag). Hoppas det löser sig för er, aldrig roligt att behöva betala pengar..

Postat av: Frida

Herregud! de låter ju helt sjukt! Hoppas de går att fixa.

Jo vi hade jätte kul i helgen:) Längesen jag var så dragen:p Får se om jag kommer överträffa de på Lördag:) Du ska väl oxå me till Linda hoppas jag?

Inte har jag nå tips på nå roligt å göra heller tyvärr....jag har så svårt att roa mej själv:)

Ha de bra

2008-10-20 @ 11:46:06
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/
Postat av: Therese

Haha, gud vilken rolig bild på hästen! :) gnägg gnägg!

2008-10-21 @ 21:30:30
URL: http://tengstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback