Ett barns språkutveckling

Elvis på promenad med Ella på vår gård (080926)


Fram till ett par veckor sedan så sov jag alltid middag med Elvis och Ella, som jag säkert skrivit ett antal gånger, och sedan slutade jag plötsligt med det. Idag tog jag mig dock en rejält skön middagssovning med barnen, första gången på väldigt länge. Vi sov nog mellan halvtio och halvtolv, lyx!

Elvis sprutar ut nya ord hela tiden nu. Dagens två nya ord var Bulle och Tung. Jag förstår inte hur han kan veta vad bullar heter, vi har ju aldrig det hemma? Vi kikade på vakna med the voice som vanligt och då åt de bullar, vilket Elvis såg och utbrast - BULLE! och sedan var det ett jäkla tjat om bulle...

Ikväll kom han och stånkade på ett stort blöjpaket som vi hade inhandlat tidigare idag och samtidigt som han bar den så sa han - Tung!

Sötnosen.. det är så härligt att få vara med om ett barns språkutveckling.

Ella fick hjälp att testa pilotbrillor idag, Elvis tyckte att hon absolut skulle ha dem på sig. Fast jag fick allt vara där och kika för det var väldigt nära ögat......





Han testade dem själv också..



080926:

1. Uthuset  2. Vårat hus+gård


Bakom vårat uthus har vi en jordkällare (?) som inte är så hel...

Kommentarer
Postat av: eva sturesson

Nära ögat ja haha. Gofisarna mina.

Postat av: Barbro

Tur för mig.. ditt intresse för fotografering,synd

att Slaktar-Eriks jordkällare fallit ihop,bra ställe

för grönsaker o potatis,en gång i tiden.

Och dina barn är så söta..



2008-10-04 @ 11:34:34
Postat av: Anna

Första dagarna var ganska jobbiga för Tilde ville lyfta upp han hela tiden. Men nu bryr hon sig inte så mycket, myser med han ibland, men nu har hon fattat att hon måste vara försiktig med han..:) Hur går det mellan dina nu då Ella börjar bli större?

2008-10-04 @ 12:18:03
URL: http://annajustmee.blogg.se/
Postat av: Helen

Riktigt charmigt hus samt tomt, hur stor är tomten föresten, infarten ser ju väldigt lång ut. :)

kram

2008-10-04 @ 18:46:52
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Linda

Ni verkar bo väldigt fint!! Skulle vara roligt att se inuti huset också :)

2008-10-05 @ 18:16:38
URL: http://lindacharlottandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback