Höstbilder





Godkväll!
Idag tog jag lite höstbilder, äntligen! Det blev dock bara några stycken eftersom inspirationen försvann ganska direkt då jag insåg att kameran alldeles strax skulle ge upp och skrika efter en omgång laddning.

Vet ni vad jag gjorde idag? Av någon konstig reflex så kastade jag en använd blöja rakt ned i toaletten. Jag kände direkt, efter att blöjan lämnat min hand, att det var helt fel. När jag tagit upp den ännumera fulla blöjan så förbannade jag mig själv en stund som hade en sådan korkad reflex just precis då, haha!

Ella satt själv lite längre stunder idag och hon verkade tycka att det var roligt. Elvis tyckte att det var jätteroligt han med. Jag satt med handen bakom Ellas rygg för att ta emot henne vid fall och då tyckte han att det var så roligt när hon ramlade och jag tog emot, så vad gör den rackaren då? Han puttar till henne och asgarvar, haha! Det var väl själva ljudet som jag gjorde när hon tippade bakåt och jag tog emot som han tyckte var roligt, hoppas jag.

Varken jag eller mina läppar tycker om när det börjar gå mot vintern. Fy så torra de är just nu och det lär fortsätta hela vintern som vanligt. Kan det inte bara skifta mellan höst och sommar? Det vore perfekt, tycker jag! Helt lagomt.


Vi körde med en riktigt mysig hemmadag idag. Vi hade en sådan härlig stund på eftermiddagen. Elvis var på topphumör och körde med ett puss-kalas. Varannan till mig och varannan till Ella. Det dumma är dock att han brukar lägga sig på Ella, om hon ligger ned, för att pussa henne. Hon verkar dock bara tycka att det är roligt eftersom hon bara skrattar men nja, han är väl ändå lite för tung för att ligga på Ella tycker jag. Undra hur mycket han väger nu förresten? Vid 1,5års-kontrollen vägde han 10 600 gram. Vi får allt se den 27e oktober för då ska både Ella och Elvis dit samtidigt.

Nu ska jag skicka iväg en ansökan och sedan försöka lägga mig i tid, som vanligt. Det var säkert något mer som jag skulle skriva egentligen men jag får väl ta det imorgon isåfall.

Natti och sov gott hörrni!

Kommentarer
Postat av: eva sturesson

så fina bilder kram från mor i fågelholken

Postat av: Linda

Ja det stämmer jakob är född o6. Ja det lär dom ska göra tänker ja.

2008-10-08 @ 23:43:34
URL: http://lindadahlberg.blogg.se/
Postat av: Anki

superfina bilder som alltid :)

2008-10-09 @ 07:48:10
Postat av: Lotta

jätte fina bilder! Du är så grym på det där! =)

2008-10-09 @ 09:30:54
URL: http://liz83.blogg.se/
Postat av: Helen

Jätte vackra bilder.

Jo det förstås. Vi är inte heller kristna över huvudtaget men den dagen de blir vår tur så kommer vi nog döpa vårt barn då det känns som en fin tradition på nått sätt där hela familjen samlas och barnet hedras på nått sätt.

Men som sagt alla väljer ju olika och tur är väl det :) Kraam

2008-10-09 @ 13:36:15
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Frida

Skit fina höstbilder. De är underbar med hösten när man får se den sådär:)

Ha de bra

2008-10-09 @ 14:09:54
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/
Postat av: Sofia

GUD vilka fina kort du tar! Så himla fint på hösten.

Hoppas allt är bra! :)

Kraam

2008-10-09 @ 17:47:46
Postat av: ♡ express yourself

Vackra bilder du har tagit =)



Tack! :)

2008-10-09 @ 19:14:08
URL: http://sandorak.blogg.se/
Postat av: Sara

Jättefina bilder, verkligen!! :D

2008-10-09 @ 23:31:05
URL: http://sarablabar.blogg.se/
Postat av: Linda

Fina bilder :D Trevlig helg!!

2008-10-10 @ 08:28:44
URL: http://lindacharlottandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback