En hjälpreda

Jag har en liten hjälpreda här hemma. Han springer och hämtar en ny blöja till Ella och slänger den använda i blöjtunnan i badrummet. Han heter Elvis..

Elvis ligger uppe och dregglar kudde en stund och Ella har just vaknat. Hon leker lite på egen hand just nu. Snart tänkte jag slänga i henne lite lunch. Fast jag tror att jag skippar matburkarna från affären snart och gör eget istället. Det blir ju himla dyrt med burkmat varje dag. Idag blir det dock burk. Hon ska få prova lite Mango till efterätt idag också. Det är nog bara päron som hon smakat på innan.

Jag tror banne mig att Elvis åt burkar fram tills han var ett år och efter det blev det bara hemmagjord mat. Snacka om dyrt med två burkar om dagen i åtta månader? Fy..

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja det blir svindyrt! bebbe nr 2 ska banne mig få äta vanlig mat hehe. bli billigast så:)

va fort tiden går! va ju nyss du fick elvis nästan haha!

Postat av: Lina

De är ju svindyrt och Theo äter minst 3 st om daG

2008-10-20 @ 18:15:45
URL: http://dahl0f.blogg.se/
Postat av: Lina

Oj vart lite konstigt theo var med och hjälpte till :)

2008-10-20 @ 18:16:40
URL: http://dahl0f.blogg.se/
Postat av: Helen

min kusin körde nästan inte alls med burkmat. hon gjorde egen mat som hon körde med mixer så det blev barnmatskonsistens, dels för att de blev billigare och dels för att hon ville veta vad barnet fick i sig och inte en massa tillsatser.

vet dock inte vilken ålder hon började ge willie det. Kram

2008-10-21 @ 14:30:15
URL: http://helenm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback