Kycklingsås?


Mina gofisar!


Trollen sover och jag passar på att sitta ned en stund. Egentligen hade jag tänkt göra en massa saker men jag tappade lusten och våra bästa år går på televisionen, är man nördig (läs mammaledig) så är man!

Vi klev upp ur den sköna sängen vid halvnio. Jag gjorde iordning lite välling till Elvis och slängde fram tutten till Ella så fick de käka frukost samtidigt, lugnast så. Det blir så drygt om Elvis vill ha eller göra någonting när Ella äter för då måste jag springa runt med henne samtidigt och det är nog inte så bekvämt för henne. En gång vaknade Ella och ville äta då jag stod och lagade mat till Elvis så det fick bli amning samtidigt, haha vad gör man liksom!

Annars har vi ritat lite och gosat med Ella. Fick någon bild på Elvis och Ella tillsammans så jag lade in en här ovanför, sött va?

När Elvis åt lunch så blev han purken och övertrött. Allting var fel och ingenting stämde riktigt tror jag men han tvärslocknade strax efter så det var nog på grund av trötthet. Han brukar ju lägga sig vid tio nu för tiden egentligen men idag blev det vid tolv. Några sekunder efter att Elvis slocknat så började Ella gnälla lite och verkade ha magknip. "När den ena slutar så börjar den andra....." tänkte jag då och hoppades innerligt på att detta inte skulle bli en springa-runt-och-bära-dag. Tur hade jag och det varade bara i 10 minuter eller så. Hon var förresten vaken från att vi klev upp vid halvnio till halvett då hon slocknade, nöjd och glad tjej hela tiden.

Det är hur mysigt som helst att vara tvåbarnsmamma iallafall. Visst kan det vara jobbigt ibland om båda barnen gnäller för något samtidigt om man är ensam men det händer ju inte allt för ofta och oftast är de ju hur goo som helst. Nöjda med andra ord.

Nu ska jag tina lite kyckling och sätta in den i ugnen. Jag tänkte nämligen göra någon slags kycklingsås till middag så jag måste ju ha den klar tills dess så det bara är att strimla den då. Frågan är bara vad jag ska göra för slags sås...Förslag? Tips mottages tacksamt!


Jag måste förresten göra något åt min tillfälliga design. Den skulle ju bara vara här tills jag gjort en riktig ny men det har gått ganska lång tid nu tycker jag.. hm. Vet bara inte vad jag ska ha för färger.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vi brukar äta sommarkyckling som d så fint heter :) Jätte gott, man gör såsen av hönsbuljong, vitlök, dijona senap, grädde och sen lite gräslök. Jätte gott med ris och stek bacon till! Prova :)

2008-05-20 @ 14:18:30
Postat av: Anonym

http://www.godmiddag.se/visarecept.asp?ReceptID=308



det här är nog gott tror jag =)



Ja handtvätt är inge roligt! =P

2008-05-20 @ 14:27:35
URL: http://liz83.blogg.se/
Postat av: Therese

Gå in på min blogg så hittar du ett recept på en kycklinggryta, "Kycklinggryta a la SannaTess" från 14e maj. Jättlätt att göra och smakar smaskens! :)

2008-05-21 @ 12:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback