Bärsele

Nu är det verkligen dags för en uppdatering igen, skärpning Kaisa!

Igår drog jag på mig bärselen och stoppade ned Ella i den, som gravid på nytt nästan haha. Jag hoppade sedan på bussen in till Bollnäs för att besöka BVC. Riktigt lämpligt att ta henne i bärselen istället för att hålla på och krångla med vagnen på bussen. Jag har inte vågat åka buss med vagn innan eftersom det brukar vara sånna där "stora" bussar på vägen hem ibland och då kommer jag inte in med vagnen utan måste isåfall be chauffören fälla ihop vagnen åt mig och stoppa in den i bagaget. Drygt..

Eftersom vi kom till Bollnäs halvnio och tiden för bvc-besöket inte var förrän klockan tolv så umgicks vi med mina föräldrar och när besöket var färdigt blev det en sväng på stadens torg med min mor eftersom hon också skulle ned dit. Ella sov sött hela dagen och verkade trivas i bärselen, närhet på hög nivå för lillstumpan.

Hon hade iallafall växt en centimeter och ökat 170g sedan i onsdags så det var bra. Det "normala" brukar ligga på 150g/veckan och det har ju inte ens gått en vecka sedan vi vägde henne sist. 3622g "tung" och 53cm är lillsnuttan nu.


Ni skulle ha sett Elvis imorse. Vi tittade på Vakna med the Voice och när det blev en bra låt så dansade jag med Elvis i famnen, vad tror ni han gör då? Jo han somnar, den rackaren! Så det blev en tidig middagssovning eftersom klockan bara var nio då, haha!

Annars tog vi det lugnt idag. Jag sov middag när barnen gjorde det och sedan gick vi ut vid tre tiden. Jag och Elvis sparkade lite boll medan Ella sov i vagnen. Vi var utomhus enda tills David kom hem vid halvsex och då brummade vi till Bollnäs för att äta lite onyttigt på take off. Jag trodde att oturen väntade runt hörnet och tänkte väcka Ella då vi åt men tur hade vi och hon sov när vi var där. Annars brukar ju bäbisar ha en tendens att bli hungriga precis då man ska äta, haha! Men vi har faktiskt haft tur med det denna gång, händer inte så ofta. Elvis brukade nästan jämt vakna då jag skulle till att äta mat i början, varm mat existerade inte.

Efter att vi slängt i oss lite mat (pizza!) sprang vi in till mina föräldrar en snabbis för att göra välling åt Elvis som antagligen skulle somna i bilen på vägen hem. Pratade lite med dem medan Elvis träffade sina kusiner som skulle sova där inatt.


Hm.. Jag måste verkligen börja skriva några intressanta inlägg. Det enda jag skriver nu för tiden är ju "idag har jag gjort si.. imorgon ska jag göra så..", hur roligt är det? När jag tittar tillbaka på gamla inlägg så var det mycket roligare att läsa då. Vad har hänt?


Det var något mer jag skulle skriva om men det har jag glömt.. huum...


Några bilder på Elvis som jag tog idag då vi var ute på gården:


- Traktor! Sa han när jag tog detta kort eftersom det brummade förbi en sådan.






Några bilder som min mamma tog idag:


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tänkte bara inflika lite och säga att jag tycker det går väldigt bra att läsa din blogg trots att du skriver det ni gjort under dagen :) Så du vet :D Och fina bilder sätter du in då och då också :) Sånt e skoj.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback