Bal








Igår var det, som tidigare skrivet, bal som gällde för min bror och här är några bilder som jag tog. Det blev inte alls många bilder tagna för mig och det var ju lite svårt att tränga sig fram överallt med syskonvagnen, haha. Min mamma fick nog bättre bilder men jag lägger in några iallafall. Min bror var riktigt snygg. Alla var riktigt vackra och jag blev lite avundsjuk på att alla passar så bra i klänning. Är det bara jag som har hängmage?


Jag själv gick inte på min bal. För det första så var jag gravid och tyckte att det blev så krångligt med klänningen eftersom jag inte kunde veta hur stor magen skulle vara då på balen. För det andra så är jag en riktig fegis och tycker absolut inte om att vara i centrum, inte heller att behöva sitta med någon jag inte känner och att dansa är något jag totalvägrar. För det tredje så skulle jag inte känna mig vacker. Jag vill känna mig vacker om jag ska gå på bal och det hade jag inte gjort då, gravid eller inte. Jag skulle nog inte gå om den var nu heller eftersom jag nog aldrig lär tycka att jag själv är vacker, fast man vet ju aldrig! Det återstår att se!

Elvis satt i vagnen i tre och en halv timma igår, stackarn. Han pekade på selen (eller vad det heter) och tyckte att jag skulle knäppa loss honom. Gnällde till lite över det men annars gick det bra. Förutom att han nöp Ella i kinden varje gång någon pratade med henne, haha. Stackarns Ella får stå ut med mycket! Hon ger nog igen när hon blir äldre. Men lite avundsjuka dyker upp lite då och då nu för tiden men det får man väl räkna med. Det är mest när andra är och tittar på Ella. Endera nyper han henne eller så puttar han bort den som vill prata med henne. Men han är så himla go oftast!


Elvis var hos dagmamman idag. Han får ju vara där 15 timmar i veckan nu när jag är föräldraledig så på måndagar och fredagar brukar han leka av sig där. Jag och Ella sov mellan halvtolv och tjugo över två, då dök David upp. Vid tretiden gick vi till skogen vid kyrkan här i Hällbo, där dagmammorna och barnen brukar vara, för att hämta Elvis. Dagmammorna hade köpt present till både Ella och Elvis, snällt! En jättefin vit klänning till Ella och en Älg (gosedjur) till Elvis. TACK! (om någon av er läser bloggen, man vet ju aldrig!)



Vet ni vad jag ogillar starkt med att möta folk med solglasögon? - Att inte få ögonkontakt. När man möter någon som man  känner så har man ju ingen aning alls om de tittar på en eller om de tittar åt ett helt annat håll. Känns ju lite dumt att stå och vinka eller heja till någon som inte ser det, haha. Jag brukar istället kolla bort eftersom jag inte vet och då tror nog folk att jag är riktigt stram ifall de faktiskt såg mig, hm.. Riktigt drygt iallafall. Lika när man står och pratar med någon som har solglasögonen på sig, jobbigt att inte se ögonen.



Usch, min rygg skriker efter massage och jag försöker göra allt som står i min makt för att lura David att ge min rygg allt vad den tål men icke. Han orkar inte, den jäkeln. Jag har oooooooooooooooooooooont. Mitt eget fel eftersom jag sitter vid datorn väldigt ofta och länge men ändå. Lite får han ju offra sig, eller?




Elvis med Älgen






Elvis fick bada i den nya lilla poolen idag och det var något som han absolut gillade. Pappa David fick köra slut på lungorna genom att blåsa upp den, eftersom vi inte har någon pump, stackarn.



Några andra bilder från idag.

Kommentarer
Postat av: Mia

Ok, tack för svaret! Jag är ute efter en bra kamera, just nu har jag en olympus digitalkamera, men vill ha en system digitalkamera. Kanske du kan rekommendera den du har då? :-) Ha en bra lördag. /Mia.

Postat av: Linda

Nej det är inte bara du som har hängmage... Här är en till!!

2008-06-01 @ 21:30:57
URL: http://lindacharlottandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback